۰ نفر

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

تخصیص ۴۲۰۰میلیارد تومان به ۱۵برنامه بهداشت و درمان/ 500میلیارد تومان برای کمک به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۲۲
کد خبر: 437203
تخصیص ۴۲۰۰میلیارد تومان به ۱۵برنامه بهداشت و درمان/ 500میلیارد تومان برای کمک به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه، جزئیات تخصیص ۴۷۰۰میلیارد تومان از اولین بخش اعتبار یک میلیارد یورویی مقابله با کرونا را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد‌باقر نوبخت با بیان اینکه،‌ روز گذشته بخشی از معادل ریالی یک میلیارد یورو به حساب خزانه واریز شد، گفت: امروز 15 برنامه ای که از سوی وزارت بهداشت و درمان به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد بررسی و در نهایت این برنامه‌ها مورد تایید کارشناسان سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفت.
به گفته معاون رئیس جمهور؛ برای اینکه بتوانیم اعتبارات  لازم را اختصاص دهیم تا کارها زودتر شروع شود، 4200 میلیارد تومان برای تامین داروهای مورد نیاز، کیتهای آزمایشگاهی و همچنین ‌تجهیزات بخش درمان و بهداشت و همچنین حفاظت شخصی کادر درمان اختصاص  پیدا کرد.
 نوبخت گفت: 500 میلیارد تومان از این رقم مشخصا برای بیمارستان هایی است که مستقیما درگیر کرونا هستند، 300 میلیارد تومان نیز برای پاداش بخش کوچکی از خدمات بزرگ کادر درمانی اختصاص پیداکرده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین به تخصیص اعتبارات لازم به صندوق بیمه بیکاری اشاره کرد‌ و گفت: 500 میلیارد تومان برای کمک  به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت، هفته آینده نیز 1000 میلیارد تومان دیگر به این صندوق کمک می‌شود.
 نوبخت در خاتمه ابراز امیدواری کرد،‌ مجموعه این مساعی حفاظت لازم را برای مردم دربرابر بیماری کرونا ایجاد کند.