۰ نفر

اقساط وام‌های ذخائر ارزی به تعویق افتاد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴
کد خبر: 435407
اقساط وام‌های ذخائر ارزی به تعویق افتاد

با موافقت هیات عامل صندوق توسعه ملی بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی از محل قراردادهای عاملیت ارزی و ریالی با بانک‌ها به مدت سه ماه به تعویق افتاده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ذخائری که از محل درآمدهای ناشی از فروش نفت هر ساله و به تناسب تعیین شده در قانون به حساب صندوق توسعه ملی واریز می‌شود، در قالب تسهیلات ریالی و ارزی و در چارچوب اساسنامه صندوق به بخش های مختلف اعطا می شود؛ به طوری که این تسهیلات با عاملیت بانک‌های طرف قرارداد پرداخت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

اما در مدت اخیر و با شیوع ویروس کرونا که موجب مشکلاتی در حوزه اقتصادی و تامین هزینه‌ها شده است، در کنار طرحی که شبکه بانکی برای به تعویق‌ انداختن اقساط تسهیلات‌گیرندگان اجرایی کرد، اکنون امکان به تعویق افتادن اقساط تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی نیز فراهم شده است.

این در حالی است که هیات عامل صندوق توسعه ملی اعلام کرده به دلیل مشکلات به وجود آمده از شرایط کرونا با پیشنهاد امکان استمهال سه ماهه در بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی از محل قراردادهای عاملیت ارزی و ریالی موافقت کرده است. 

براین اساس تاکید شده هرگونه تقاضا از سوی بانک عامل باید به طور مجزا به همراه اسناد مربوطه از جمله درخواست متقاضی و تایید موضوع توسط بانک برای صندوق ارسال شود.

همچنین افزایش دوران بازپرداخت اقساط شامل مشاغل آسیب دیده از کرونا به استناد بخشنامه‌های بانک مرکزی و حداکثر در سقف اختیارات هیات عامل صندوق امکان‌پذیر است.