۰ نفر

دریافت شهریه توسط مهدهای کودک در ایام تعطیلات کرونایی غیرقانونی است

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۱۳
کد خبر: 434160
دریافت شهریه توسط مهدهای کودک در ایام تعطیلات کرونایی غیرقانونی است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مهدهای کودک باید بر اساس قرارداد خود از خانواده‌ها شهریه دریافت کنند، گفت: دریافت شهریه در ایام تعطیلات کرونایی "غیرقانونی" است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حبیب الله مسعودی فرید با اشاره به اینکه مهدهای کودک تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور مهدهای کودک تعطیل شده‌اند و همین امر مشکلاتی را برای مهدهای کودک رقم زده است.

وی تصریح کرد: مهدهای کودک جزء مشاغلی بودند که در این ایام و با توجه به تعطیلی اجباری، دچار مشکلات مالی شده‌اند که بر همین اساس تصمیم گرفته شد که از مهدهای کودک حمایت‌های انجام شود که البته هنوز فرایند آن اعلام نشده است.

فرید همچنین با اشاره به اینکه خانواده‌ها و صاحبان مهدهای کودک در این ایام باید بر اساس قراردادی که داشته‌اند عمل کنند، متذکر شد: دو طرف موظف به رعایت این قرارداد هستند ضمن اینکه برخی از مهدهای کودک در این ایام اقدام به راه‌اندازی مهدکودک مجازی کرده‌اند که در این زمینه نیز خانواده‌ها بر اساس توافقی که کرده‌اند هزینه پرداخت خواهند کرد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: پرداخت شهریه‌ها و هزینه مهدهای کودک براساس توافقی است که بین خانواده‌ها و مهدهای کودک انجام می‌شود و در این زمینه سازمان بهزیستی نظارت کافی را بر این امر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مهدهای کودک نمی‌توانند هزینه‌ای بابت ماه‌های که مهدهای کودک تعطیل بوده‌، دریافت کنند به طور مثال اگر مهدکودکی اسفند و فروردین تعطیل بوده حق دریافت شهریه این ماه‌ها را ندارد مگر اینکه در این ایام خدمات مجازی را به کودکان داده باشند.

فرید با بیان اینکه سازمان بهزیستی در کنار مهدهای کودک در این ایام قرار دارد، گفت: از خانواده‌ها درخواست می‌شود در این شرایط، حمایت‌های را از مهدها داشته باشند تا منجر به تعطیلی مهدها نشود.