۰ نفر

اولویت‌های اقتصادی وزارت کشور فردا به استان‌ها ابلاغ می‌شود

۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷
کد خبر: 433926
اولویت‌های اقتصادی وزارت کشور فردا به استان‌ها ابلاغ می‌شود

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور عصر فردا - شنبه- اولویتهای اقتصادی این وزارتخانه را در سال۱۳۹۹ که سال «جهش تولید » نام دارد، به استانداران سراسر کشور ابلاغ می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، «بابک دین پرست» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور ‌با بیان این مطلب گفت: این سیاستها در جلسه «ستادهای مدیریت کرونا و اقتصاد مقاومتی» که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری ‌سال جاری از سوی رهبر فرزانه ‌انقلاب اسلامی به عنوان سال جهش تولید و نقش محوری وزارت کشور در ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی ‌در استان ها، ابلاغ این سیاستها ‌نقش موثری در تحقق برنامه‌های دولت و نظام در این عرصه خواهد داشت.

دین پرست، گزارش استانداران فارس و سیستان و بلوچستان را در باره  وضعیت مدیریت بیماری کرونا در این استانها، آخرین وضعیت اجرای ‌اسناد توسعه و محرومیت ‌زدایی و همچنین، تشریح برنامه‌های آنها در زمینه تحقق جهش تولید را از مهمترین محورهای نشست ویدئو کنفرانس فردا در وزارت کشور عنوان کرد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور یادآور شد: دکتر رحمانی فضلی طبق احکام صادره از سوی معاون اول رییس جمهوری، سال گذشته به عنوان معین اقتصاد مقاومتی دو استان فارس و سیستان و بلوچستان و سپس، به عنوان معین این دو استان در راستای مدیریت بیماری کرونا تعیین شدند.

وی گفت: به همین دلیل، استانداران استان های یادشده در این نشست ویدئو کنفرانس از آخرین اقدامات استان متبوع خود در خصوص مدیریت بیماری کرونا و  مشکلات احتمالی موجود در این مسیر گزارش خواهند داد.

دین پرست، گزارش دو استان فارس و سیستان و بلوچستان را در خصوص آخرین وضعیت اجرای اسناد توسعه و محرومیت ‌زدایی، دیگر دستور کار مهم  نشست ویدئو کنفرانس وزیر ‌کشور با استانداران یادشده برشمرد و اظهار داشت:  وزارت‌ کشور برای دو منطقه « سیستان» و «بلوچستان» در سال ۱۳۹۷ ، به ترتیب « اسناد محرومیت زدایی و توسعه» و « محرومیت زدایی » و برای استان فارس نیز در سال ۱۳۹۸« سند پیشران توسعه » تنظیم کرده و هر سه سند پس از تصویب رییس جمهوری به دستگاههای ذیربط و مسئول ابلاغ شده است.

وی افزود: استانداران در جلسه ویدئو کنفرانس روز شنبه آخرین وضعیت روند اجرا و مشکلات موجود در مسیر اجرای این اسناد را تشریح خواهند کرد.

معاون اقتصادی وزیر ‌کشور خاطرنشان کرد:  برنامه های دو استان فارس و سیستان و بلوچستان در راستای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید هم در نشست فردا به تفصیل بررسی خواهد شد.