۰ نفر

اعمال رتبه‌بندی معلمان از اول فروردین امسال

۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰:۱۹
کد خبر: 433053
اعمال رتبه‌بندی معلمان از اول فروردین امسال

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان و منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم گفت: مقرر شد رتبه‌بندی معلمان از اول فروردین 99اجرا شود و آموزش و پرورش مکلف شد که قبل از هفته معلم، احکام افزایش حقوق را صادر کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی کریمی‌ فیروزجایی دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان و منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم درباره نتیجه جلسه مشترک نمایندگان تشکل‌ها با رئیس سازمان برنامه و بودجه که عصر دیروز برگزار شد، اظهار کرد: جلسه ما به جمع‌بندی رسید و مقرر شد رتبه‌بندی معلمان از اول فروردین 99 اجرا شود و آموزش و پرورش مکلف شد که قبل از هفته معلم یعنی 12 اردیبهشت، احکام افزایش حقوق را صادر کند.

وی ادامه داد: این اقدام در جهت برابری حقوق معلمان با سایر کارمندان دولت و ایجاد انگیزه و به وجود آمدن فضای رقابت سازنده در بین معلمان، شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی، صورت گرفته است.

کریمی فیروزجایی در خصوص تأمین اعتبار مالی رتبه‌بندی معلمان، گفت: منبع مالی این طرح از اختیار قانونی سازمان برنامه و بودجه است که می‌تواند 10 درصد از بودجه هر دستگاهی را از محل صرفه‌جویی و کاهش ردیف‌های دیگر، اضافه کند.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای رتبه‌بندی معلمان حدود 6 هزار میلیارد تومان است، افزود: به هر پنج گروه در رتبه‌بندی یعنی مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی، رقم رتبه‌بندی تعلق می‌گیرد اما به‌گونه‌ای که بیشترین سهم را گروه‌های بالاتر یعنی خبره و عالی بهره‌مند شوند.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان و منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم تصریح کرد: جلسات نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان با رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه دارد و دوشنبه آینده نیز برگزار می‌شود که مسائل مختلف مانند مشکلات بازنشستگان فرهنگی بررسی می‌شود.