۰ نفر

افزایش ۴۰‌درصدی اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی

۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۴۶
کد خبر: 430771
افزایش ۴۰‌درصدی اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: علیرغم تنگناهای مالی، در سال جاری اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۴۰درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید جواد حسینی در جلسه امروز یکشنبه شورای برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با محوریت بررسی برنامه های حوزه پشتیبانی برگزار شد اظهار داشت: ۲۱۰ مدرسه ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در سال جاری با همت خیرین ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۴ مدرسه ویژه دانش آموزان اتیسم در استان های فاقد این مدارس احداث خواهد شد، اظهار داشت: ۶۴ مدرسه  در کشور شامل  ۳۲ مدرسه پذیرا و ۳۲ مدرسه اتیسم به شکل الگویی جهت استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری ۳۰۰ قلم تجهیزات ورزشی، آموزشی و توانبخشی در اختیار حداقل ۱۰ هزار دانش آموز با نیاز ویژه قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر  اینکه یکی از برنامه های سازمان، مناسب سازی مبتنی بر توانمند سازی مدیران، معلمان و جامعه است اظهار داشت:  سه فعالیت نهضت زبان اشاره، نهضت بریل آموزی و آموزش معلمان مبتنی بر مهارتهای چندگانه در دستور کار قرار دارد و در سال جاری بیش از ۵ هزار  نفر از معلمان، اولیا، مدیران و کارکنان دستگاه ها آموزش خط بریل را فرا خواهند گرفت.

حسینی با اشاره به  راه اندازی ۳۲ پایگاه آموزش مجازی در سال جاری اظهار داشت: این ۳۲ پایگاه آموزش مجازی در تمامی استان های کشور راه اندازی خواهد شد و پوشش ۵۰ درصدی دانش آموزان استثنایی در آموزش های مجازی هدف‌گذاری  شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه در سال جاری  پوشش تحصیلی پیش دبستانی باید ۸ درصد افزایش یابد اظهار داشت: افزایش پوشش پیش دبستانی نیازمند  مداخلات بهنگام و مشارکت همه معاونت ها بویژه در شناسایی و جذب نوآموزان می باشد.

معاون وزیر در ادامه  با بیان اینکه طراحی، اجرا، ارزیابی، نظارت و بهبود عملکرد از اجزای برنامه ریزی می باشد. اظهار داشت:نظام جامع برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری به لحاظ کمی و کیفی ارتقا خواهد یافت.

وی با تقدیر از شفافیت مالی معاونت پشتیبانی سازمان و با تاکید براینکه حوزه پشتیبانی باید پشتیبان طرح ها و برنامه های سایر دوایر باشد، اظهار داشت: شفافیت در فعالیت سازمان ها بویژه در امور مالی و مسائل مرتبط با حوزه پشتیبانی می تواند به شیشه ای شدن سازمان  کمک شایانی بنماید.

حسینی خواستار توجه جدی به ساماندهی نیروی انسانی شد و اظهار داشت : جذب، توزیع، نگهداشت، ایجاد انگیزه،  ایجاد شرایط مشارکت و ارتقای نیروی انسانی از ابعاد مهم ساماندهی نیروی انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: توزیع کتب درسی، تجمیع جلسات در قالب شورای راهبری سازمان، جذب باقیمانده اعتبارات طرح سنجش و سرویس ایاب ذهاب از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی حوزه پشتیبانی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در راستای شفافیت مالی باید همه قراردادهای سازمان  از مسیر شورای مالی سازمان عبور کند.

حسینی با اشاره به طرح های جدید سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: طرح گنجینه مدیریتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با هدف استفاده از تجارب مدیریتی افراد شاغل و بازنشسته سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از جمله طرح های در دست تدوین می باشد.

وی افزود: طرح دستگاه های حامی آموزش و پرورش استثنایی، طرح راهنمایان بالینی و توسعه کمی و کیفی تشکل های غیر دولتی از دیگر طرح هایی است که در قالب برنامه در خواهند آمد.