۰ نفر

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

افزایش ۸۰۰هزار تومانی حقوق تمام بازنشستگان کشوری و لشکری/ سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان دو برابر می‌شود

۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۵۸
کد خبر: 428750
افزایش ۸۰۰هزار تومانی حقوق تمام بازنشستگان کشوری و لشکری/ سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان دو برابر می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه در لایو اینستاگرام خود گفت: حقوق تمام بازنشستگان کشوری و لشکری ۸۰۰هزار تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در لایو اینستاگرامی خود گفت: نتیجه جلسه قبل ما تشکیل چهار کمیته شد. حقوق و مزایا، مباحث درمانی و وضعیت و امکانات مورد نیاز بازنشستگان از جمله این موارد بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: کمیته‌ حقوق و مزایا، توزیع حقوق بین بازنشستکان را اعلام کرد و مقرر شد ابتدا به همه بازنشستگان ۱۵ درصد اضافه شود و آن هایی که ۳۰ سال خدمت کامل دارند باید به حقوق ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برساند. سپس برای ۲۰ حقوق شغلی به صورت پلکانی این ۱۰ هزار میلیارد تومان را توزیع کند.

وی افزود: تقریبا به اتفاق آرا صندوق های بازنشستگی موافق افزایش ۱۵ درصدی حقوق بازنشستگان بودند. گروه یک تا پنج بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان خواهند گرفت. گروه‌های بعد تا ۷۵۰ هزار تومان و گروه ۱۲ به بعد ۸۰۰ هزار تومان و مابقی تا ۹۵۶ هزار تومان حقوق آن ها افزایش خواهد یافت. بیش از ۹۰۰ هزار تومان به حقوق افرادی که شامل همسان سازی می‌شوند افزوده می‌شود، این افراد یک‌ میلیون و  ۳۰۰ هزار نفر هستند.

نوبخت ادامه داد: بیش از ۸۰۰هزار تومان به حقوق بازنشستگان کشوری افزوده خواهد شد. مقرر شد تا سهم درمان را هم از ۶۰ هزار تومان به 140 هزار تومان افزایش پیدا کند. سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان دو برابر می شود.