۰ نفر

افراد متضرر از کرونا مشمول یارانه معیشتی خواهند شد؟

۱۲ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۰۰
کد خبر: 427906
افراد متضرر از کرونا مشمول یارانه معیشتی خواهند شد؟

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی درباره پرداخت یارانه معیشتی به افراد متضرر از ویروس کرونا توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسین میرزایی اظهار کرد: پنجمین مرحله از یارانه معیشتی 10 فروردین به حساب 19 میلیون و 100 هزار خانواده‌ها واریز شد که مطابق با تصمیم دولت، تعداد آن‌ها 60 میلیون نفر می‌شود.

وی تصریح کرد: تعداد یارانه بگیران معیشتی در این مرحله همانند اسفند 98 بود و در واقع تغییری در تعداد یارانه بگیران معیشتی ایجاد نشده است و در خرداد ماه اطلاعات افراد بازبینی و چنانچه تغییری در تعداد مشمولان صورت بگیرد در خرداد انجام و عملیاتی می‌شود.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی ادامه داد: در صورتی که یارانه معیشتی در این مرحله به حساب خانواده‌ای واریز نشده است، این افراد باید از طریق بانکی که حساب واریز یارانه در آن وجود دارد پیگیری کنند؛ چرا که واریز مرحله پنجم بر اساس لیست ارسالی وزارت رفاه در اسفند ماه بوده است و تغییری نداشته است.

میرزایی در ادامه در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط کشور و شیوع ویروس کرونا و کاهش درآمدها و رکود کسب و کار آیا امکان  وجود دارد افراد متضرر مشمول یارانه معیشتی بشوند یا خیر، گفت: وزارت رفاه مسئول شناسایی مشمولان است و با توجه به تصمیم اتخاذ شده از ابتدا این طرح مبنی بر شناسایی افراد،60 میلیون نفر توسط این وزارتخانه شناسایی و در نهایت لیست آنها به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد. بدیهی است چنانچه تصمیم دیگری در دولت اتخاذ شود وزارت رفاه آمادگی لازم را برای شناسایی مشمولان خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا کسب‌و کارهای زیادی متأثر شده‌اند و از نظر درآمدی دچار مشکل شده‌اند و ما در جریان این امور هستیم. امیدواریم ضمن ریشه کنی کامل این ویروس از سراسر عالم و از کشور عزیزمان ایران، راهکارهای مقتضی برای حمایت از کسب و کارهای کشور در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.