۰ نفر

نوبخت: حقوق بازنشستگان در فروردین افزایش خواهد یافت

۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۰۷
کد خبر: 427860
نوبخت: حقوق بازنشستگان در فروردین افزایش خواهد یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پس از نشست با نمایندگان صندوق های بازنشستگی در پخش زنده از صفحه اینستاگرام شخصی خود گفت: در این جلسه بیش از ۲۰ تشکل و کانون بازنشستگی بودند که به طور متناسب از هر وزارتخانه یک نفر به عنوان نماینده در این جلسه حضور داشتند. هدف از این جلسه این بود که حال که قرار است گام بلندی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شود، نظرات مختلفی را پذیرا باشیم تا بتوانیم این ۱۰ هزار میلیارد تومان را با فرمول و ترتیب عادلانه این توزیع کنیم.

وی تاکید کرد: از سال ۹۲ تلاش شد تا با تناسب با نرخ تورم بتوانیم حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم. مقرر شد تصمیمات جلسه عصر امروز با نمایندگان بازنشستگی به گونه ای تنظیم شود تا افزایش حقوق‌ها در فیش واریزی فروردین امسال مشخص شود. ۴ کارگروه تخصصی تشکیل شد تا مزایا و امتیازات این گروه معین شود. اولین کارگروه مشخص کرد که دولت، سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه منابع را تامین کنند و مسئولان این نهاد‌ها بحث پرداخت را انجام دهند تا در فیش حقوقی فروردین آن‌ها ظاهر شود.

نوبخت با اشاره به بحث بهداشت و درمان بازنشستگان در کشور اشاره کرد و گفت: کمیته دیگری موظف شد تا در موضوع بهداشت و درمان بازنشستگان دست به کار شود. کمیته دیگر به مباحث امکانات رفاهی ورود خواهد کرد.