۰ نفر

اولین کمک معیشتی سال 99 واریز شد

۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱:۰۶
کد خبر: 427713
اولین کمک معیشتی سال 99 واریز شد

کمک معیشتی فروردین ماه به حساب سرپرستان خانواده واریز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است یارانه حمایت معیشتی دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار مشمول واریز می‌شود. بر این اساس پنجمین مرحله سبد حمایت معیشتی و اولین یارانه معیشتی سال 99 در دهم فرودین ماه 1399 ماه به حساب سرپرست خانوار واریز شد.

مرحله چهارم واریز یارانه معیشتی در دهم اسفندماه 98 صورت گرفت و پرونده کمک معیشتی در سال 98 با واریز 4 مرحله سبد معیشتی به حساب سرپرستان خانوار بسته شد.

گالری بسته معیشتی یارانه معیشتی کمک معیشتی

اولین مرحله از واریز سبد حمایت معیشتی در طی 27 آبان ماه تا دوم آذرماه واریز شده بود. مرحله دوم از پرداخت کمک معیشتی در تاریخ 10 دی ماه و سومین کمک معیشتی 8 بهمن ماه، 2 روز زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

 کمک معیشتی که در اولین مرحله پرداخت برای حدود 17.5 میلیون خانوار واریز شده بود، بعد از بررسی درخواست مشمولیت خانوارها در حال حاضر حدود 19.1 میلیون خانوار را در هر ماه پوشش می‌دهد.

بر این اساس مجموع خانوارهای دریافت کننده کمک معیشتی در فرودین ماه به 19.1 خانوار می‌رسد.

میزان سبد حمایت معیشتی برای خانوارها

سبد حمایت معیشتی به تناسب بعد افراد خانوار پرداخت می‌شود. خانواده یک نفره 55 هزار تومان، خانواده دو نفره 103 هزار تومان، خانواده سه نفره 138 هزار تومان، خانواده 4 نفره 172 هزار تومان و خانواده پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

آزمون وسع در خردادماه 99

بر اساس اعلام سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی: افرادی که پیش از این نسبت به عدم دریافت بسته حمایت معیشتی اعتراض کرده بودند و در لیست مشمولان قرار نگرفته بودند و نیز افرادی که در لیست یارانه بگیران نبودند و متقاضی دریافت حمایت معیشتی هستند در خرداد ماه 99 یکبار دیگر بررسی و وسع سنجی می شوند.