۰ نفر

کرونا مرز، مذهب، جغرافیا و کشور نمی‌شناسد

۹ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۵۴
کد خبر: 427509
کرونا مرز، مذهب، جغرافیا و کشور نمی‌شناسد

سفیر ایران در فرانسه با بیان اینکه کرونا مرز، مذهب، جغرافیا و کشور نمی‌شناسد، نوشت: صمیمانه با بازماندگان قربانیان کرونا در فرانسه ابراز همدردی می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «بهرام قاسمی» شامگاه شنبه در حساب توییتری خود نوشت: «دردناک و غم‌انگیز است. ما ایرانیان که خود قربانی این اپیدمی هولناک ناآشنائیم، امروز در مرگ همه جان‌باختگان در اقصی نقاط جهان اندوهگینیم.»

سفیر ایران در فرانسه افزود: «صمیمانه با بازماندگان قربانیان کرونا در فرانسه ابراز همدردی می‌کنیم. کرونا مرز، مذهب، جغرافیا و کشور نمی‌شناسد.»

  وزارت بهداشت فرانسه جمعه شب در تازه‌ترین آمار جان‌باختگان به کرونا اعلام کرد که با ثبت ۲۹۹ مورد جدید، شمار جان‌باختگان به یک هزار و ۹۹۵ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت این کشور همچنین اعلام کرد که با مثبت شدن تست ۳ هزار و ۸۰۹ نفر دیگر در شبانه روز گذشته، شمار مبتلایان به این بیماری ویروسی به ۳۲ هزار و ۹۶۴ نفر رسیده است.

در همین ارتباط، "امانوئل مکرون" رییس جمهوری فرانسه از تمدید ۲ هفته‌ای قرنطینه تا ۱۵ ماه آوریل (۲۷ فروردین) ماه خبر داد. تمدید قرنطینه در این کشور پس از آن اعمال می‌شود که فرانسه به یکی از کانون‌های بحران شیوع کرونا در اروپا تبدیل شده است.

فرانسه از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۹۸) با اعلام آغاز قرنطینه عمومی تاکید کرد که مردم به مدت ۲ هفته به جز در موارد ضروری و با مجوز قانونی،  حق خروج از منازل خود را ندارند و برای اعمال این قانون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای پلیس را به کار گرفت.