۰ نفر

معیشت و اقتصاد مردم تنها با «جهش تولید» رونق پیدا می‌کند

۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۲۶
کد خبر: 426276
معیشت و اقتصاد مردم تنها با «جهش تولید» رونق پیدا می‌کند

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه بستر «جهش تولید» آماده است، گفت: معیشت و اقتصاد مردم تنها با «جهش تولید» رونق پیدا می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی در رابطه با نام گذاری سال ۹۹ به سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: مهمترین موضوع در کشور ما معیشت و اقتصاد مردم است و این موضوع سامان پیدا نخواهد کرد، مگر با رونق و جهش در تولید.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: برای رسیدن به جهش تولید، مولفه‌های مختلفی موثر است، یکی بحث افزایش اقتدار و امنیت در مرزها و در داخل کشور است، تا زمانی که امنیت کاملاً تأمین نشود قطعاً هیچ کس در هیچ کاری موفق نمی‌شود، زیرا امنیت پیش‌نیاز همه موفقیت‌ها است. در این زمینه نیروهای مسلح رسالت بسیار سنگینی دارند و خوشبختانه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در این سال‌ها ثابت کرده‌اند در حوزه امنیت آفرینی از کار آمدی لازم برخوردارند.

محمدحسنی خاطر نشان کرد: نکته دیگر در حوزه اقتصاد و جهش در تولید، مساله هم افزایی دستگاه‌ها با یکدیگر است که بسیار مهم و کلیدی است. یعنی ضرورت هم افزایی بین دولت، قوه قضائیه قوه مقننه، مردم و کارآفرینان است تا ان‌شاءالله بتوانیم به اوج تولید اقتصادی برسیم و تا زمانی که هم افزایی صورت نگیرد، قطعاً هدر رفت انرژی‌ها را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در این زمینه دولت باید همچنان محور اقدامات باشد، طبق فرمایش فرمانده معظم کل قوا دولت وسط میدان است، ایشان در پیام نوروزی خود نیز اشاره کردند که دستگاه‌ها دارند کار خود را انجام می‌دهند، البته این فرمایش رهبر معظم انقلاب بدین معنا نیست که دستگاه‌های مسئول هیچ اشکالی ندارند قطعاً اشکلاتی وجود دارد ولی در پرتو همدلی بین ملت، قوه مجریه، قوه قضائیه و قوه مقننه همه مشکلات قابل حل و رفع بوده و زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: نکته بعد نگاه به درون است، شاید مهم‌ترین گلایه از متصدیان امور اقتصادی که هم رهبر معظم انقلاب و هم نخبگان جامعه داشته و دارند نگاه به ظرفیت‌های بیرون و غفلت از ظرفیت‌های درون کشور است. تدابیری که رهبر معظم انقلاب ارائه فرمودند چراغ راهی برای ماست که می‌تواند ما را از وضعیت موجود به سطح مطلوب برساند.

محمدحسنی افزود: کشور ما بحمدالله از نیروی انسانی کارآمد و عناصر نخبه برخوردار است و هم اندیشمند در حوزه اقتصاد داریم، زمین و آب کافی است بنابر این بستر جهش در تولید آماده است. تنها چیزی که باید بیشتر تقویت شود پیدایش یک اراده قوی برای قطع امید از بیرون و توجه و تمرکز حداکثری به ظرفیت‌های درون است که این هم تنها با پیروی از تدابیر رهبر حکیم انقلاب ممکن خواهد بود، به امید آن روز ان شاءالله.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ به ارزیابی میزان پیشرفت شعار  رونق تولید پرداختند و با اشاره به گزارشهای موثق از بازگشت به کار برخی از کارخانه‌های راکد یا تعطیل، افزایش ظرفیت تولید بعضی از واحدها، به میدان آمدن شرکتهای دانش‌بنیان و برداشتن گام‌های جدی در پژوهش و تحقیق به‌عنوان سرچشمه تولید، گفتند: این گزارش‌ها نشان می‌دهد در سال ۹۸ علاوه بر استقبال صاحبنظران از شعار رونق تولید، در عمل نیز از آن استقبال شد و با کار و تلاش دستگاههای مختلف، تولید تا حدودی به راه افتاد البته اثر آن در زندگی مردم محسوس نشد.

ایشان با تأکید بر اینکه باید با کار ده برابری، تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد، افزودند: مسائل اقتصادی کشور متعدد است از جمله «اصلاحات بانکی، گمرکی و مالیاتی» و «بهبود فضای کسب‌وکار» اما نقش تولید بی‌همتا است و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و ضمناً ارتباط با فروش و بازارهای خارجی، مشکلات اقتصادی قطعاً پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با جمع‌بندی سخنانشان در خصوص نیاز قطعی کشور به تولید، سال ۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.