۰ نفر

ارائه آمار تورم به دلیل کرونا متوقف نشده است

۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۰۳
کد خبر: 424793
ارائه آمار تورم به دلیل کرونا متوقف نشده است

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه طرح های آمارگیری متوقف نشده است، گفت: نرخ تورم را اول هر ماه ارائه می دهیم و فقط شیوه دریافت اطلاعات از مراجعه حضوری به تلفنی تغییر کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، جواد حسین زاده با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و تاثیر آن در اجرای طرح های آمارگیری که نیاز به مراجعه حضوری به خانوارها و بنگاه های اقتصادی دارد، اظهار داشت: طرح های آمارگیری در حال حاضر متوقف نشده و فقط شیوه اجرای آن متفاوت شده است. برای اینکه بتوانیم در زمان مقرر طرح ها را به نتیجه برسانیم به جای مراجعه حضوری از خانوارها و بنگاه های اقتصادی به صورت تلفنی اطلاعات دریافت می شود.

رئیس مرکز آمار ایران در رابطه با طرح شاخص قیمت مصرف کننده که معمولاً روز اول هر ماه منتشر می‌شود، گفت: این طرح نیز متوقف نیست و به صورت تلفنی از کارگاه ها سبد قیمت‌ها را دریافت می‌کنیم و همه تلاش ما بر این است که بتوانیم روز اول ماه طبق سنوات گذشته بدون وقفه، نرخ تورم را  ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: اجرای تمام طرح های آمارگیری که لازم است از طریق مراجعه مستقیم به خانوارها انجام شود تا پایان سال متوقف شده است.