۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

این هفته منتظر یارانه کرونایی باشید/ دریافت کنندگان چه کسانی هستند؟

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۵۷
کد خبر: 424510
این هفته منتظر یارانه کرونایی باشید/ دریافت کنندگان چه کسانی هستند؟

سازمان برنامه اعلام کرده است از این هفته دو بسته ویژه معیشتی کرونایی به 7 میلیون نفر پرداخت خواهد شد.

اقتصادآنلاینصبانوبری؛ به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و خانه‌نشینی اجباری مردم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری، بسیاری از کسب‌وکارها دچار مشکل شد. همچنین مقارن شدن این اتفاق با سال نو بازارهای شب عید را هم کساد کرده است. به همین دلیل روز گذشته رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که دولت برنامه دارد کمک‌های ویژه‌ کرونایی را برای مردم در نظر بگیرد.
آنگونه که نوبخت اعلام کرده است این کمک‌های معیشتی ویژه به 7میلیون نفر که شناسایی شدند پرداخت خواهد شد.
3میلیون از این 7 میلیون نفر کسانی هستند که درآمد ثابت ندارند و بر این اساس به خانواده‌های یک نفره 200هزارتومان، دونفره 300هزار تومان، سه نفره 400هزارتومان، چهارنفره 500هزار تومان و 5نفره و بیشتر 600هزار تومان در ماه دریافت خواهند کرد.
4میلیون نفر دیگر شرایطشان به نوعی است که به آن‌ها 1.5 تا 2 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد. این وام 12 درصد سود داردکه البته 8درصد آن را دولت پرداخت می‌کند و نیاز به ضامن ندارد و به کارت یارانه قابل پرداخت است. افرادی که این وام را دریافت خواهند کرد شاغلان آسیب دیده از جمله کارگران و اصناف خواهند بود.
این مبالغ 30 ماهه بازگردانده می‌شود که 3ماه تنفس دارد و قسط آن برای 27 ماه، 80هزار تومان است.
هنوز زمان دقیق پرداخت بسته‌های کمک معیشتی کرونا اعلام نشده است اما طبق گفته نوبخت از این هفته واریز آن آغاز می‌شود.
همچنین جزییاتی از محل و مقدار دقیق منابع تعیین شده برای پرداخت بسته‌های معیشتی کرونا و یا اینکه سازوکار تشخیص افراد نیازمند به آن به چه صورت بوده است اعلام نشده ولی باید دید که آیا شیوه تشخیص و پرداخت این بسته‌ها هم همچون بسته معیشتی بنزینی و یا حذف یارانه نقدی با چالش‌هایی رو به رو خواهد شد یا خیر.