۰ نفر

رییس سازمان برنامه و بودجه:

530میلیارد تومان در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار گرفت/ پرداخت ۲۰۰میلیارد تومان برای پاداش کادر درمانی در بخش کرونا

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۴۸
کد خبر: 423921
530میلیارد تومان در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار گرفت/ پرداخت ۲۰۰میلیارد تومان برای پاداش کادر درمانی در بخش کرونا

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا بتواند مأموریت‌ها و مسئولیت‌ها را انجام دهد نیاز به پشتیبانی مالی دارد از این جهت در هفته گذشته بالغ بر ۵۳۰میلیارد تومان به عنوان تنخواه در اختیار ستاد قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدباقر نوبخت گفت: برای اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا در بخش‌های محدودتری زمینه خدمت را فراهم کند ۴۰۰ میلیارد تومان به ستاد فرماندهی تهران اختصاص پیدا کرد تا بتواند هم تجهیزات لازم و هم بخشی از معوقات کارانه هایی را که برای همکاران داشت تأمین کند.

نوبخت به اختصاص اعتبار لازم برای استان‌ها هم اشاره داشت و افزود: در حد ۴۸۰ میلیارد تومان دیگر برای تعداد دیگری از دانشگاه‌ها در استان‌ها هم مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: دو دانشگاه قم و گیلان هم باید مورد توجه قرار می گرفت که در قم برای اینکه بیمارستان امیر المؤمنین به اتمام برسد اعتبارات مورد نیاز در حد ۶۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

نوبخت بیان کرد: برای تجهیزات موردنیاز به ویژه البسه برای همکاران کادر درمانی هم ۱۰۰ میلیارد تومان به استان قم اختصاص یافت.

مطابق اظهارات وی برای اینکه دو بیمارستان تالش و لنگرود در استان گیلان هم به اتمام برسد اعتبارات پرداخت شده است.

نوبخت در ادامه گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان هم برای اینکه پاداشی نسبت به کادر درمانی در بخش کرونا داشته باشیم پرداخت شد.

به گفته وی برنامه‌ریزی سازمان بر این است که بتوان تا پایان سال ۴ هزار میلیارد تومان دیگر به بیمه سلامت پرداخت کنیم تا سازمان بتواند به معوقاتی که برای کارانه‌های کادر درمانی در بخش دانشگاه‌ها وجود دارد اقدام کند.

نوبخت افزود: ماه گذشته بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان از این بدهی که سازمان تأمین اجتماعی به بیمه سلامت داشت و بیمه سلامت هم به دانشگاه ها داشت تعدیه شد.

وی از پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تا پایان اسفند به بیمه سلامت خبر داد و گفت: با این مبلغ می توان بخش بزرگی از معوقات کارانه‌ها هم پرداخت شود و البته حقوق پرسنل هم پرداخت می شود.

نوبخت بیان کرد: با این ارقامی که به دانشگاه ها داده شده تسویه مطالبات مربوط به کارانه ها هم صورت خواهد گرفت.