۰ نفر

پروانه فعالیت شرکت‌های حمل‌و‌نقلی 3ماه تمدید شد

۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷
کد خبر: 422344
پروانه فعالیت شرکت‌های حمل‌و‌نقلی 3ماه تمدید شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای جلوگیری از شیوع کرونا پروانه فعالیت شرکت‌های هوایی، دریایی، ریلی، جاده‌ای تا 3 ماه تمدید شد و نیاز به مراجعه نیست همچنین کارت هوشمند رانندگان در این ایام به صورت اینترنتی تمدید می‌شود.

به گزارش  اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شهرام آدم‌نژاد در برنامه تلویزیونی درباره تمهیدات وزارت راه و شهرسازی در حوزه جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در انواع مدل‌های حمل‌ونقل اظهار داشت: مقرر شد استرداد بلیت هواپیما و قطار برای مسافرانی که قصد کنسلی سفر خود را دارند، بدون خسارت انجام شود که این مورد طبق دستور وزیر راه و شهرسازی در حال انجام است.

وی ادامه داد: معافیت جریمه دیرکرد کانتینرها، موضوعی مهم و عددی بزرگ بود که با هماهنگی و همکاری انجمن کشتیرانی، این معافیت اجرا شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: پروانه فعالیت همه شرکت‌های هوایی، دریایی، ریلی، جاده‌ای و شرکت‌های کارگزاری ما تا 3 ماه تمدید شد و نیاز به مراجعه وجود ندارد، همچنین تمدید کارت هوشمند رانندگان در این ایام به صورت اینترنتی و غیرحضوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تقاضای سفر داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف به شدت کاهش یافته است، بیان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای مجموعه ناوگان هستیم.

آدم‌نژاد گفت: طبق هماهنگی با شهرداری تهران احتمالا تاکسی‌های فرودگاه می‌توانند تا پایان خرداد ماه 99 در داخل شهر تهران هم کار کنند.

وی تأکید کرد: در کمیته مبارزه با کرونا وظیفه ضدعفونی ناوگان حمل‌ونقل هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی، ایستگاه‌های ریلی و پایانه‌ها و فرودگاه‌ها و پایانه‌های مرزی از وظایف وزارت راه و شهرسازی است که تلاش می‌کنیم به نحو مطلوب این خدمات انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش تقاضای سفر به علت شیوع کرونا، گفت: ما نیز به مردم توصیه می‌کنیم سفرهای غیرضروری خود را به تعویق بیندازند.

بنابراین گزارش، آدم‌نژاد پیش از این نیز در این‌باره گفته بود: تنظیم پروتکل‌ها‌ برای ضد عفونی‌ ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شقوق مختلف حمل‌ونقل و ایستگاه‌های راه‌آهن،‌ ترمینال‌های فرودگاه‌ها، پایانه‌های بار،‌ مسافر و مرزی همچنین بنادر دنبال شد.

به گفته وی مشکلات مربوط به تامین مواد ضد عفونی کننده برای پاکسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ایستگاه‌های راه‌آهن،‌ ترمینال‌های فرودگاه‌ها، پایانه‌های بار،‌مسافر و مرزی همچنین بنادر با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت رفع شده است.