۰ نفر

پیشنهادات مالیاتی حمایت از اصناف به دولت رفت

۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۲۲
کد خبر: 421459
پیشنهادات مالیاتی حمایت از اصناف به دولت رفت

معاون سازمان امور مالیاتی از ارائه پیشنهادات این سازمان برای حمایت از صنوف و کسب و کارها خبر داد و گفت: صنوف برای دریافت گواهی مالیاتی پروانه نیاز به مراجعه ندارد و برای سه ماه خودکار تمدید می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمود علیزاده در پاسخ به این سوال که نماینده وزارت صمت در اصناف و همچنین رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران درخواست تسهیلات مالیاتی و همچنین به تعویق افتادن مالیات را داشتند، اظهارداشت:  سازمان امور مالیاتی به‌دنبال در نظر گرفتن تمهیداتی در راستای مبارزه با ویروس کرونا و تاثیر آن بر روی اصناف و اشخاص حقیقی است.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: در بخش مواد غذایی و بهداشتی و برخی از صنوف در حال حاضر فروش چندین برابر شده، بنابراین در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی در مورد تمهیدات این سازمان برای برخی کسب و کارهای که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار دارند، عنوان کرد: تدابیری اندیشیده شده که البته همه آنها نیاز به قانونی دارد و باید مجوز آن از سران قوا اخذ شود. طبق ماده ۱۶۷ قانون مالیاتهای مستقیم یکی از پیشنهادات این است که بتوانیم زمان تقسیط بدهی را تا حداکثر ۶ ماه افزایش بدهیم یا آنکه بدهی مالیاتی را به مدت سه ماه استمهال کنیم.

علیزاده تاکید کرد: باید مشخص شود که کدام صنوف و واحدها شرایط و توان پرداخت مالیات در حالت عادی را ندارند.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی دولت در رابطه با پیشنهادات سازمان مالیاتی برای حمایت از اصناف و کسب و کارها، گفت: پیشنهادات در این کمیسیون مطرح و موضوع بررسی خواهد شد تا بتوانیم بر اساس قانون تسهیلاتی را برای اصناف و اشخاص حقیقی در نظر بگیریم.

وی تاکید کرد: یکی از تهمیدات سازمان در رابطه با مبارزه با ویروس کرونا و عدم مراجعه متقاضیان در رابطه با تمدید مجوز پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی است که در صورت منتقضی شدن تا سه ماه نیاز به اخذ گواهی مالیاتی ندارد.