۰ نفر

درخواست قائم مقام وزیر صنعت از نهاوندیان؛

مالیات کسب‌وکارهای خرد در اسفند ماه بخشیده شود

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۵۷
کد خبر: 421170
مالیات کسب‌وکارهای خرد در اسفند ماه بخشیده شود

حسین مدرس خیابانی در نامه‌ای به محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهوری درخواست کرد که مالیات کسب‌وکارهای خرد در اسفند ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا بخشیده شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «حسین مدرس خیابانی»، قائم مقام وزیر صنعت در نامه‌ای به «محمد نهاوندیان»، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی پیشنهاداتی را برای حمایت از کسب‌وکارهای خرد مطرح کرد که از آن جمله می‌توان به بخشش مالیات، بخشش پرداخت حق بیمه، استمهال اقساط بانکی و تخصیص تسهیلات اشاره کرد.

در این نامه تاکید شده که پیرو مباحث مطرح شده در جلسه ستاد بررسی آثار شیوع بیماری کرونا در بخش تجارت مورخ  اسفند 98 و با عنایت به بررسی‌های انجام شده از نتایج زیان‌بار شیوع بیماری ذکر شده در سطح کشور برای فعالان اقتصادی و هشدارهای بهداشتی مستمر وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و ایجاد دغدغه و نگرانی‌های عموم مردم از انجام فعالیت‌های تجاری در بخش‌های مختلف خصوصا در فعالیت کسب‌وکارهای خرد صنفی تولیدی، خدماتی و خدمات فنی موجب شد تا برخی از اینگونه فعالیت‌ها به ویژه در ایام فروش پایان سال با آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیری نظیر تعطیلی واحدها، بیکاری، کاهش چشمگیر درآمدها و ... شد که منجر به ایجاد مشکلات تامین معاش، عقب افتادگی اقساط بانکی، بدهکاری و بیکاری گردند.

در ادامه نامه نیز آمده که با توجه به مطالب مطرح شده در جلسه یاد شده و به منظور جبران بخشی از آسیب ها و دلنگرانی‌های این قشر زحمتکش، ارائه می‌شود.

در این نامه پیشنهاد شده تا مالیات کلیه صنوف ( کسب و کارهای خرد مشخص) در اسفند ماه بخشوده شود.

همچنین در اسفند ماه سال جاری صنوف مزبور از پرداخت حق بیمه خویش و کارگران تحت پوشش معاف شوند.

از سوی دیگر از اسفند ماه سال جاری تا زمان عادی شدن فرایند فعالیت‌های تجاری در سطح کشور مطابق اعلام رسمی وزارت بهداشت نسبت به استمهال اقساط بانکی این بخش از واحدهای صنفی اقدام لازم صورت گیرد.

در این نامه تاکید شده که تخصیص تسهیلات و اعتبارات بلاعوض و کم بهره بانکی به اینگونه فعالیت‌های تجاری، معافیت پرداخت حق عضویت و شارژ اینگونه فعالیت از اسفند ماه سال جاری تا اطلاع ثانوی در تشکل های دولتی یا غیر دولتی و...و معافیت از پرداخت هرگونه هزینه های جانبی در حوزه‌های شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری نظیر پسماند و .. برای اینگونه فعالیت‌های اقتصادی مورد توجه قرار گیرد. ​