۰ نفر

هزینه درمان برای همه مبتلایان به کووید ۱۹رایگان است

۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۰۸
کد خبر: 420926
هزینه درمان برای همه مبتلایان به کووید ۱۹رایگان است

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان تهران گفت: هزینه درمان برای همه مبتلایان به کووید ۱۹رایگان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا زالی شامگاه شنبه با حضور در برنامه تهران در خصوص این مورد که بیماران مبتلا به کرونا احتمال ابتلاء دوباره به ویروس را دارند اظهار داشت: بر خلاف سایر بیماری‌ها گزارشاتی از چین ارسال شده که پس از ترخیص بیماران دوباره مراجعه کرده اند و به این ویروس مجدداً مبتلا شده اند که این چند مورد احتمالاً در گلو هایشان مولد کرونا وجود داشته و به همین دلیل دوباره مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه این ویروس نو پدید است گفت: در باره این ویروس قطعاً نمی‌توانیم بگوییم که قابل درمان است و تحقیقات در حال انجام می‌باشد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان تهران با انتقاد از اعلام مبتلا شدن برخی مسئولین به این ویروس و پخش ویدئو آنها عنوان داشت: مبتلا شدن افراد به این ویروس نشانه بی احتیاطی فرد است و اعلام کردن و انتشار ویدئو کار درستی نیست چرا که این اقدام در اجتماع و بین مردم سبب عدم حساسیت به ویروس می‌شود.

زالی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف مثل تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح و صنعت نفت برای امداد رسانی و ایجاد پایگاه‌های رسیدگی به مبتلایان کرونا ظرفیت‌های لازم را اعلام کرده اند عنوان داشت: در این راستا در استان دور اندیشی های لازم با استفاده از تجربیات پیش بینی شده که هر بیمار دارای مراقبت ویژه باشد.

وی در ادامه در خصوص هزینه درمان مبتلایان به ویروس کرونا نیز عنوان داشت: مراجعین سرپایی هزینه‌ای سرپایی دارند و کسانی که کووید ۱۹ دارند از همه خدمات به طور رایگان بهره مند خواهند شد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان تهران در پاسخ به این سوال که ویروس کرونا تا چه زمانی در کشور وجود دارد و چه زمانی به حال عادی بار خواهیم گشت گفت: اگر شرایط رطوبت و محیطی کم شود شانس بقای ویروس کم می‌شود و مانند ویروس سارس به دلایل ناشناخته دچار سقط خود به خودی می‌شود ولی تنها راه مقابله با کووید ۱۹ بهداشت همگانی است و با بهداشت فردی و همگانی و توقف ترددهای غیر ضرور این ویروس ریشه کن می‌شود.