۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چه کسانی امشب یارانه معیشتی می‌گیرند؟/ یک میلیون و 400هزار خانواده اضافه شدند

۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۰۱
کد خبر: 420811
چه کسانی امشب یارانه معیشتی می‌گیرند؟/ یک میلیون و 400هزار خانواده اضافه شدند

آخرین بسته معیشتی سال 98 درحالی امشب به حساب مشمولان واریز خواهد شد که تا کنون یک میلیون و ۴۰۰هزار خانواده به تعداد معیشتی بگیران اضافه شده‌اند.

اقتصادآنلاین صبا نوبری؛ بامداد امشب چهارمین مرحله یارانه معیشتی و آخرین یارانه معیشتی سال 98 به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

تا کنون سه مرحله بسته معیشتی پرداخت شده است که در مرحله اول 18میلیون خانوار آن را دریافت کردند، در مرحله دوم تعداد این خانواده ها به 18.1 میلیون افزایش یافت و در مرحله سوم هم 757هزار 324 خانوار دیگر یعنی 2میلیون و 247هزار و 947 نفر که اعتراض ان‌ها مجددا بررسی شده بود کمک معیشتی اول و دوم و سوم را به صورت همزمان دریافت کردند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی اعلام کرده بود که برای مرحله چهارم هم مشمولان جدیدی شناسایی شدند که لیست آن‌ها 5اسفندماه دراختیار سازمان برنامه و بودجه قرار خواهد گرفت و از نهم اسفندماه پیامک اعلام اینکه این افراد مشمولان جدید بسته حمایت معیشتی هستند برایشان ارسال خواهد شد.

گالری بسته معیشتی یارانه معیشتی کمک معیشتی

طبق گفته میرزایی در این مرحله 286هزار و 149 خانواده جدید به معیشتی بگیران افزوده خواهند شد و این به این معناست که تاکنون یک میلیون و 462هزار و 777 خانواده به آن 18 میلیون خانواده‌ای که در ابتدا مشمول دریافت بسته معیشتی شناخته شدند اضافه شده است.

حمایت معیشتی به ازای خانوارهای تک نفره ۵۵ هزار تومان، خانوار ۲ نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار ۳ نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوار ۴نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای ۵نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان خواهد بود.

چه کسانی از بسته معیشتی محرومند؟

سخنگوی ستاد معیشتی اعلام کرده بود: خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیرزیارتی مشمول یارانه معیشتی نمی‌شوند.

همچنین خانوارهایی که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور «همزمان» یا دارای دو واحد ملکی هستند، خانوارهای دارای ملک به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در تهران و کلان‌شهر‌ها و ۹ میلیارد ریال در سایر شهرستان‌ها، دارای خودروی سواری به ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال یا خودروی عمومی با ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال، خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیرزیارتی، کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه‌پرداز و گیرندگان تسهیلات بانکی جمعاً به مبلغ بیش از ۳ میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند، مشمول بسته معیشتی نمی‌شوند.

یارانه نقدی و معیشتی ادغام می‌شود؟

در حالی که مجلس چندی پیش طرحی برای ادغام یارانه معیشتی و نقدی ارائه داده بود اما وزیر کار با آن مخالفت کرد و گفت این کار به ضرر اقشار ضعیف جامعه است.

بر اساس این طرح قرار است یارانه معیشتی به 27هزار تومان کاهش یابد و با 45هزار تومان یارانه نقدی ادغام شود تا در مجموع همه 78میلیون نفر هر کدام 72هزار تومان یارانه دریافت کنند.

این درحالیست که در حال حاضر کسی که هم یارانه نقدی و هم معیشتی دریافت می‌کنند 100هزار تومان می‌گیرند.

چند روز پیش، حاجی دلیگانی نماینده مجلس به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: متاسفانه بازگشت به طرح دولت که همان عدم ادغام یارانه‌ها است در مجلس رای نیاورد و هفته آینده این طرح در مجلس بررسی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ادغام یارانه‌ها در مجلس رای بیاورد سعی می‌کنیم رقم آن را بجای 72هزارتومان به 100هزارتومان افزایش دهیم.