۰ نفر

رقم سبد معیشت کارگران تعیین شد

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۳۹
کد خبر: 419570
رقم سبد معیشت کارگران تعیین شد

هزینه سبد معیشت کارگران برای سال ۹۹تعیین شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بعدازظهر امروز جلسه کمیته دستمزد ذیل شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارفرمایان، کارگران و دولت به منظور تعیین هزینه سبد معیشت کارگران برگزار شد.

در این جلسه هزینه سبد معیشت به مبلغ 4 میلیون و 940 هزار تومان مشخص شد. این میزان رقم به عنوان ورودی برای آغاز جلسات مزدی قرار خواهد گرفت.

نمایندگان کارگری حداقل رقم سبد معیشت کارگران را 5 میلیون و 500 هزار تومان می‌دانستند، اما با فشار نمایندگان دولت و کارفرمایان در نهایت اعضای کمیته دستمزد بر رقم 4 میلیون و 940 هزار تومان برای سبد معیشت خانوار 4 نفره کارگری موافقت کردند.

بنابر این گزارش ماده 41 قانون کار به عنوان ملاک تعیین مزد کارگران قرار می‌گیرد که شامل توجه به نرخ تورم و هزینه سبد معیشت می‌باشد. از هفته آینده جلسات شورای عالی کار به صورت جدی بررسی برای تعیین مزد سال آینده نیروی کار مشمول قانون کار را در دستور کار خود دارد.جلسه گذشته کمیته دستمزد با حضور وزیر کار تعیین شد اما به دلیل عدم حضور کارفرمایان جمع‌بندی هزینه سبد به نتیجه نرسید.

 عدد و رقمی که در جلسه امشب کمیته دستمزد به عنوان رقم سبد معیشت تعیین شد مقدمه‌ای برای چانه‌زنی نمایندگان کارگران،‌کارفرمایان و دولت در جلسات رسمی شورای عالی کار به منظور تعیین مزد 99 کارگران خواهد بود.