۰ نفر

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان معیشتی خبرداد؛

9اسفند،‌ اعلام مشمولان جدید حمایت معیشتی/ درخواست‌های جدید خرداد و آذر‌۹۹ بررسی می‌شود

۳۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰
کد خبر: 418129
9اسفند،‌ اعلام مشمولان جدید حمایت معیشتی/ درخواست‌های جدید خرداد و آذر‌۹۹ بررسی می‌شود

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: لیست جدید یارانه بگیران حمایت معیشتی، ۹ اسفند اعلام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسین میرزایی  با اشاره به بررسی اعتراضات جاماندگان جدید از یارانه حمایت معیشتی اظهار کرد: اطلاعات این افراد در سایت hemayat.mcls.gov.ir  ثبت شده است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورتی که مشمول یارانه حمایت معیشتی شوند مبلغ یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

وی درباره زمان بررسی اعتراضات ثبت شده توسط ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: اطلاعاتی که در سایت  hemayat.mcls.gov.ir  بارگذاری شده است از 5 اسفند بر اساس ضوابط بررسی می‌شود و لیست جدید تهیه و در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار خواهد گرفت  و از طریق پیامک به نیز به خانواده‌ها اطلاع رسانی خواهد شد و سپس یارانه حمایت معیشتی به حساب آنها واریز می‌شود علاوه بر اینکه پیامک اشاره شده یک روز زودتر از زمان واریز یارانه‌ها در روز نهم اسفند ارسال می‌شود.

میرزایی در ادامه با اشاره به اینکه دهم اسفند ماه چهارمین مرحله از یارانه حمایت معیشتی پرداخت می‌شود، افزود: افرادی که در لیست جدید یارانه بگیران حمایت معیشتی اضافه شوند در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار خواهند گرفت و در واقع افراد جدید معوقات گذشته (3 مرحله قبلی  از یارانه حمایت معیشتی) را دریافت خواهند کرد.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی همچنین درباره آخرین وضعیت ادغام دو یارانه معیشتی و نقدی گفت: وزارت رفاه همچنان مخالف این طرح است و مخالفت خود را نیز به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ارجاع داده است و در این زمینه پس از 5 اسفند در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری خواهد شد و هنوز هیچ مسئله‌ای در رابطه با ادغام این دو یارانه مشخص نیست.

وی درباره زمانی بررسی اعتراضات جدید نیز خاظرنشان کرد: پس از این اعتراضات در دو بازه زمانی خرداد و آذر سال آینده بررسی خواهد شد.