۰ نفر

عضو اتاق تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

واکنش منفی بازارهای ایران با نپیوستن بهFATF/ بهانه جدید آمریکا در تشدید تحریم‌ها علیه ایران

۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷
کد خبر: 417590
واکنش منفی بازارهای ایران با نپیوستن بهFATF/ بهانه جدید آمریکا در تشدید تحریم‌ها علیه ایران

یک عضو اتاق بازرگانی تهران ضمن تاکید بر تاثیر منفی عدم تصویب FATF بر بازارهای کشور گفت: قرار گرفتن ایران در لیست سیاه، بهانه جدیدی برای آمریکا در تشدید تحریم‌ها علیه ما خواهد بود.

اقتصادآنلاین فاطمه اکبرخانی؛ عباس آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه FATF قواعد جهانی است و ما برای حضور در بازارهای جهانی باید سازوکارهای آن را بپذیریم، تصریح کرد: ادعا می‌شود که با شرایط تحریمی کشور، تصویب FATF وضعیت ما را بهتر نمی‌کند درحالیکه به اعتقاد من شاید پیوستن به این قانون شرایط ما را بهتر نکند اما از بدتر شدن اوضاع جلوگیری خواهد کرد.

آرگون به تاثیر منفی عدم تصویب FATF بر ارتباطات بین‌المللی کشور اشاره کرد و گفت: با نپذیرفتن FATF  و قرار گرفتن نام ما در فهرست سیاه این استاندارد بین‌المللی، طرف‌های تجاری که در شرایط تحریمی با ما ارتباط داشتند نیز نمی‌توانند به همکاری خود ادامه دهند و این موضوع بهانه جدیدی به آمریکا در جهت تشدید تحریم‌ها علیه ایران خواهد بود.

این عضو اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: ما جزو معدود کشورهایی هستیم که قواعد این استاندارد بین‌المللی را نپذیرفته‌ایم اما در شرایط تحریمی، عدم تصویب FATF منافذ محدود موجود را هم مسدود و ادامه حضور ایران در بازارهای جهانی را با مشکل جدی همراه خواهد کرد.

این فعال بخش خصوصی درباره تاثیر این موضوع بر بازارهای کشور نیز بیان کرد: بازارهای ایران همیشه تحت تاثیر جو روانی اتفاقات سیاسی و اقتصادی بوده‌اند و مسلما نسبت به این موضوع نیز واکنش منفی نشان خواهند داد؛ اما در نهایت نپذیرفتن FATF و قرار گرفتن ایران در لیست سیاه علاوه بر جو روانی منفی، در عمل نیز سیگنال بدی به بازارهای کشور خواهد داد.