۰ نفر

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

به فکر پس گرفتن فرار مالیاتی بنگاه‌های فعال اقتصادی باشیم/ تورم بالایى براى سال آینده پیش‌بینى نمى‌کنیم

۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
کد خبر: 417333
به فکر پس گرفتن فرار مالیاتی بنگاه‌های فعال اقتصادی باشیم/ تورم بالایى براى سال آینده پیش‌بینى نمى‌کنیم

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اگر بنگاهی فرار مالیاتی داشته باشد و از دودکش آن بنگاه اقتصادی دود بلند می‌شود و یک عده در آن کار می‌کنند و تولید در جریان است نباید به فکر پس گرفتن آن فرار مالیاتی باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین؛ محمد شریعتمداری امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از استقرار نظام آزمون وسع برای شناسایی دقیق افراد نیازمند خبر داد و گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از افرادی که برای یارانه معیشتی اعتراض کرده بودند، اکنون یارانه می گیرند.

 

او افزود: 250 هزار خانوار را یکبار از شمول دریافت یارانه حذف کردیم که در مرحله اول 12 درصد اعتراض داشتیم، اما در مرحله دوم به 4.5 درصد رسید و معلوم شد که از این ماشین اطلاعات می‌توان استفاده کرد.

به گفته شریعتمداری، اگر می گوییم که ۶۰ میلیون نفر یارانه نقدی می گیرند، به مفهوم فقیر بودن آنها نیست، اما با آزمون وسع می توانیم به صورت دقیق افرادی را شناسایی کنیم که نیازمند هستند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بودجه سال 98 بیان کرد: وقتی دولت بودجه‌ای را با رقم ۴۷۰ هزار میلیارد تقدیم مجلس می‌کن و  در مرحله اول این بودجه به ۴۰۷ هزار میلیارد تومان کاهش می‌یابد و در مرحله دوم به ۳۸۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد ولی امروز، این بودجه ۳۰۱ هزار میلیارد تومان شده است؛ بودجه دولت در یک سال ۱۷۰ هزار میلیارد تومان قابلیت عمل ندارد و طبیعی است با این شرایط تکانه‌های فوق‌العاده‌ای بر نظام اقتصادی کشور ایجاد شود.

شریعتمداری همچنین با اشاره به فرارهای مالیاتی بنگاه‌های تولیدی تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور اگر بنگاهی فرار مالیاتی داشته باشد و از دودکش آن بنگاه اقتصادی، دود بلند می‌شود و یک عده در آن کار می‌کنند و تولید در جریان است نباید به فکر پس گرفتن آن فرار مالیاتی باشیم.

آغاز پرداخت عیدی مستمری بگیران

وزیر تعاون در جمع خبرنگاران از آغاز پرداخت عیدی مستمری بگیران در سازمان تامین اجتماعی از هفته گذشته خبر داد و گفت: میزان دستمزد کارگران برای سال ۹۹ با تصویب در شورای عالی کار نهایی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص افزایش تورم و جبران افزایش نرخ‌ها برای واحدهای تولیدی در سال ۹۹ نیز گفت: تورم خیلی زیادی در سال ۹۹ گریبانگیر واحدهای تولیدی نخواهد بود و مجموعه نرخ تورم بعد از تخلیه اثر افزایشی نرخ ارز، در حال کنترل است، این در حالی است که تورم تولیدکنندگان و شاخص کل تورم که تحت تأثیر افزایش قیمت ارز بوده، اکنون در حال کنترل است.

وی درباره حداقل دستمزد کارگران در سال99 خاطرنشان کرد: در حال حاضر تورم انتظاری رقم قابل قبولی دارد که بر این اساس، کمیته دستمزد با استفاده از بررسی حداقل تورم سبد معیشت و نرخ تورم سال جاری و تورم انتظاری، پیشنهادات لازم را درباره حداقل دستمزد کارگران به شورای عالی کار جهت تصویب ارائه خواهد داد.