۰ نفر

پایان کار ال جی و سامسونگ در بازار لوازم‌ خانگی ایران

۲۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۰۳
کد خبر: 416843
پایان کار ال جی و سامسونگ در بازار لوازم‌ خانگی ایران

بدنبال قطع همکاری شرکت‌های ال جی و سامسونگ کره‌جنوبی با شرکت‌های ایرانی در ماه‌های گذشته متاثر از تحریم‌های آمریکایی، آخرین تابلوهای این دو شرکت در حال جمع‌آوری از سطح شهر، فروشگاه‌ها و مغازه‌هاست و مشتریان و خانواده‌ها می‌توانند محصولات جایگزین سام و جی‌پلاس را استفاده کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در این زمینه «سیدعلیرضا موسوی‌مجد» رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران گفت: پایین آوردن تابلوهای شرکت کره‌ای سامسونگ از مغازه ها چند وقتی است آغاز شده و در هفته های آینده نخستین محصولات جایگزین سامسونگ با برند سام وارد بازار می‌شود.

به گفته این مقام صنفی، اکنون کارهای مقدماتی انجام و تولیدات آزمایشی آغاز شده است و تا پایان سال تلویزیون و مانیتور و از سال ۹۹ لباسشویی و یخچال تولیدی این شرکت به بازار عرضه خواهند شد.

موسوی‌مجد خاطرنشان‌کرد:‌ مشتریان محصولات سامسونگ نگرانی نداشته باشند، زیرا خدمت گارانتی را تا ۱۸ ماه پس از تاریخ نصب و خدمات پس از فروش را تا ۱۰ سال پس از خرید دریافت خواهند کرد.

وی بیان‌داشت: زیرساخت‌های تولید محصولات جدید همان زیرساخت‌هایی است که در زمان همکاری با این شرکت کره‌ای به ایران آورده شده بود و اکنون حدود ۳۰ درصد نیرویی که در پی تبعیت کره‌ای‌ها از تحریم‌های آمریکایی به ناچار تعدیل یا بیکار شده بودند به‌تدریج در حال بازگشت به کار هستند.

رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران گفت: شرکت‌های ایرانی با همه قدرت در راستای سیاست‌های کشور در حرکتند تا خلاهای بازار لوازم‌خانگی پوشش داده شود.

وی تاکیدکرد:‌ هرچند حرکت کره‌ای‌ها خوب نبود، اما برکت آن برای کشور حرکت در مسیر خودکفایی و ارتقای داخلی‌سازی بود و محصولات یاد شده از طریق منابع تامین خارجی جایگزین با بهترین کیفیت مواد اولیه ساخته می‌شوند.

«سیدمرتضی میری» رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی ایران نیز در این زمینه گفت: پایین کشیده شدن تابلوهای سامسونگ و ال جی، پیشنهاد این اتحادیه بود که در پی حرکت ناجوانمردانه کره‌ای‌ها و تحویل ندادن جنس و مواد اولیه به شرکت‌های ایرانی اتفاق افتاد.

وی یادآورشد: اکنون شرکت سام در حال تولید آخرین تلویزیون‌ها با استفاده از پنل‌های باقی‌مانده سامسونگ و عرضه آنها به بازار است و به زودی تلویزیون‌های جدید این شرکت راهی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها خواهد شد.

میری ادامه‌داد:‌ یک سالی از قطع همکاری شرکت ایرانی همکار با ال‌جی کره می‌گذرد و محصولات تولیدی آن به جی‌پلاس تغییر نام یافته است، این شرکت نیز از حدود هشت ماه قبل نسبت به نصب تابلوهای جدید و جایگزینی آن با تابلوهای ال‌جی اقدام کرده بود.

بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۸۴۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه یخچال و فریزر از ابتدای امسال تا پایان آذرماه و رشد ۳.۹ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

برپایه این آمارها، در این مدت ۴۸۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد که رشد ۲۴.۲ درصدی در مقایسه با ۹ ماهه پارسال داشته است.

همچنین از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۶۳۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه کولر آبی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲.۷ درصدی نشان می دهد.

علاوه براین تولید انواع تلویزیون در این مدت با افت ۸.۸ درصدی همراه شد و به ۵۱۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه رسید.