۰ نفر

پایه اقتصاد ایران باید نیروی انسانی شود

۲۴ بهمن ۱۳۹۸، ۲۰:۵۰
کد خبر: 416798
پایه اقتصاد ایران باید نیروی انسانی شود

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اگر پایه اقتصاد ایران نیروی انسانی شود در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول اساسی در تغییر ساختارهای نفتی خواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در همایش  «بهترین هدیه‌» که به منظور بازگشت مدال‌های اهدا شده به رهبر معظم انقلاب در مجموعه یادمان شهدای ۷ تیر برگزار شد، گفت: برای من جای افتخار است که در محلی که یادآور مجاهدت افراد انقلابی بوده در جمع نخبگان حضور دارم، باید بدانید امروز در مبارزه با دشمنان هستیم و باید در اقتصاد کشور ساختارها را عوض کنیم.

 وی افزود: اگر پایه اقتصاد ما نیروی انسانی شود در آینده شاهد تحول اساسی خواهیم بود. ساختارهای نفتی پایه اقتصاد است که باید آن را تغییر دهیم که این کار با حضور شما نخبگان است.

ستاری اضافه کرد: در حال حاضر کشور ایران در حوزه‌های نانو، هوافضا و سلول‌های بنیادی جایگاه خوبی دارد و باید عقب افتادگی‌ها را با کمک نخبگان جبران کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: باید یادمان نرود که بر روی دوش چه کسانی ایستادیم تا در دنیا دیده شدیم در واقع ما به ایران مدیون هستیم.

وی افزود: آخرین کسی که با ما مبارزه کرد صدام بود که اکنون کجاست؟ می‌خواهم بگویم ما به ایران و ملت محتاج هستیم وگرنه این کشور خیلی غنی و قوی است.

ستاری ادامه داد: سیستم آموزش عالی ما با همه ایراداتی که دارد افرادی را تربیت می‌کند که کشور‌های دیگر به دنبال جذب آنها است که جای خوشحالی است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: امروز اقتصادی را در حال تجربه هستیم که بعد از صد سال دارد رقم می‌خورد، در واقع اقتصاد خارج از نفت آینده کشور را به جایگاه بالا در رشد علم و فناوری می‌برد.

ستاری ادامه داد: از الان مسؤولیت شما جوانان نخبه خیلی بیشتر از گذشته است باید تلاش خود را افزایش دهید تا یک اثر مثبت در کشور رقم بزنید و برای مردم کار کنید، در واقع باید مشکلات مردم را شما نخبگان حل کنید.

وی در پایان خطاب به نخبگان گفت: قرار نیست به مردم خیانت کنید، چون بر روی دوش مردم ایستادیم تا دنیا ما را دید پس باید به آنها خدمت کنید در واقع باید جایگاه ایران در المپیادهای جهانی حفظ شود.