۰ نفر

ظریف: آرزوی غلط را کنار بگذارید

۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۳۶
کد خبر: 416193
ظریف: آرزوی غلط را کنار بگذارید

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه فردا یک بار دیگر حماسه مردم ایران را خواهید دید، گفت: بدانید که مردم ایران طرفدار دشمن آمریکا هستند، آرزوهای غلط را کنار بگذارید. دعواها و بگو مگوهای خانگی ما را به حساب فاصله مردم نگذارید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران با حسن روحانی رئیس جمهور در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: فردا (۲۲ بهمن) یک بار دیگر حماسه مردم ایران را خواهید دید، اما این حماسه هیچگاه به پای حماسه برای کسی (سردار سلیمانی) نخواهد رسید که برخی او را بزرگ‌ترین دشمن خود می‌دانستند.

وی افزود: بدانید که مردم ایران طرفدار دشمن آمریکا هستند؛ بپذیرید. آرزوهای غلط را کنار بگذارید. دعواها و بگو مگوهای خانگی ما را به حساب فاصله مردم نگذارید.

ظریف با بیان اینکه فاصله مردم از نگرش شما در مراسم تشییع قاسم سلیمانی نمایان شد، اظهار داشت: هر کس به این مردم احترام نگذارد، نسبت به قهرمانان این مردم احترام نگذارد، نسبت به قهرمانان این منطقه احترام نگذارد، هر کس در کنار آمریکا، قهرمانان این منطقه را تروریست بداند، بداند که آینده‌ای در این منطقه نخواهد داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: این واقعیتی است که مردم ایران ۴۱ سال است به دنیا نشان دادند و انشاالله ۴۱ سال دیگر نیز به دنیا نشان خواهند داد.

وزیر خارجه همچنین گفت: فهم ناقص و یا غلط از واقعیات ایران باعث سیاست‌های بسیار خطرناکی شد که ایران و منطقه و جهان را به آشوب کشیده است. کسانی که ۴۱ سال است در آرزوی پایان جمهوری اسلامی هستند و براساس این فهم غلط هر روز سیاست‌های غلط قبلی را ادامه می‌دهند و تکرار می‌کنند و هر روز به بهانه‌ای دل خودشان را خوش می‌کنند که امروز آن روز موعود فرارسیده است.

وی افزود: هر چه مردم ایران با حضور و حمایتشان و با اعلام نگاه و نگرششان این دیدگاه را رد می‌کنند، باز هم بهانه‌ای برای پایدار ماندن بر دیدگاه غلط خودشان ‌پیدا می‌کنند.

 حسن روحانی رئیس جمهور نیز در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران اظهار داشت: آنهایی که با این منطقه با تاریخ ایران با تمدن ایران و با فرهنگ ایران آشنا هستند می‌دانند که یک ملت بزرگ در برابر قلدری و زور سخن ناحق و غلط و فشار ناروا سر تسلیم فرود نمی‌آورد.