۰ نفر

نوبخت: ۱۸۰هزار میلیارد ریال خسارت سیل پرداخت شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۵۵
کد خبر: 416176
نوبخت: ۱۸۰هزار میلیارد ریال خسارت سیل پرداخت شد

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت که تاکنون ۱۸۰ هزار میلیارد ریال بابت جبران خسارت مالی سیل از سوی دولت به استان‌های سیل زده کشور پرداخت شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز دوشنبه مراسم افتتاح متمرکز یک هزار و ۷۹ واحد مسکونی مددجویان آسیب دیده از سیل گلستان و آیین افتتاح متمرکز ۶۰ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده مسکن روستایی گلستان همزمان اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده این حادثه موجب وارد شدن خسارت ۲۱۰ هزار میلیارد ریالی در کشور گردید.

وی به جبران خسارت مالی سیل در گلستان هم اشاره کرد و گفت: تاکنون از ۷ هزار و ۷۰۰ واحد خسارت دیده و نیازمند به نوسازی این استان، ساخت ۳هزار واحد به پایان یافته و احداث ۳ هزار واحد دیگر نیز تا یک‌سال آینده تمام خواهد شد.

نوبخت اضافه کرد: همچنین به تازگی برای آبگیری سد نرماب مینودشت ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای جابجایی حداکثر ۲ روستای واقع در مسیر ساخت مخزن اختصاص داده شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت اعتبار اجرای زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی شمال گلستان خبر داد و گفت: برای این طرح ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

نوبخت همچنین قول ساخت یک مدرسه در روستای سقریلقی آق قلا را داد.

در این مراسم به صورت متمرکز، پروژه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اعتبار۲ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال و بهره مندی بیش از ۱۱۴ خانوار، افتتاح یا عملیات ساخت آن آغاز شد.

 معاون رییس جمهوری باهدف حضور در شورای برنامه‌ریزی،شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن گرگان و سرکشی و بهره‌برداری از چند طرح عمرانی مناطق سیل‌زده  وارد استان گلستان شد.

 در این سفر رییس کمیته امداد و رییس بنیاد مسکن کشور و برخی مدیران کشوری حضور دارند.

حضور در نشست شورای برنامه ریزی استان، سرکشی از روستای سقریلقی آق قلا و آغاز ساخت متمرکز ۳ هزار واحد مسکن محرومین، بهره برداری از طرح ۱۶ هزار هکتار زهکشی و آغاز عملیات اجرایی زهکشی ۵ هزار هکتاری آق‌قلا و آغاز عملیات اجرایی بیمارستان گمیشان برنامه های روز اول سفر معاون رییس جمهوری به گلستان است.

بازدید از موزه روستایی قرق و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن گرگان و سخنرانی در این مراسم به عنوان برنامه های روز دوم سفر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به این استان اعلام شد.