۰ نفر

معاون وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

با انحصار مجوزهای کسب‌وکار مقابله می‌کنیم/ تصویب قانون تسهیل مجوزدهی تا پایان سال

۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۱۰
کد خبر: 415849
با انحصار مجوزهای کسب‌وکار مقابله می‌کنیم/ تصویب قانون تسهیل مجوزدهی تا پایان سال

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت به دنبال مقابله با انحصارات نظام مجوزدهی برای کسب‌وکارها است از اجرای قانونی برای دسته بندی مجوزها تا پایان سال خبر داد.

 اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ محمد دهقان دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه مجوزی که قیمت داشته باشد نشان می‌دهد که در آن رانت و انحصار و فساد وجود دارد، گفت: این امر به هیج وجه قابل قبول نیست و به ما شاخصی می‌دهد که هر مجوزی که قیمت بالاتری دارد باید با آن زودتر برخورد شود.

وی افزود: برخورد ما به این صورت است که آن انحصار را رفع می‌کنیم و شرایط صدور مجوز کسب‌وکار را آسان‌تر می‌کنیم و وقتی موفق می‌شویم که قیمت آن مجوز صفر شود.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: برنامه ما هست که با انحصارات مقابله کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های هیات مقررات زدایی تلاش می‌کنیم از مجوزهایی که دچار انحصار شدند رفع انحصار کنیم و شرایط را تسهیل کنیم.

دهنوی از ارسال لایحه‌ای در این رابطه به مجلس خبر داد و افزود: یکی از مواد این لایحه این است که مجوزهای کسب‌وکار به سه دسته تقسیم شوند یک سری هیچ نیازی به اجازه گرفتن نداشته باشند و فقط ثبت اطلاعات صورت بگیرد. دسته دوم اگر تا دو هفته دستگاه مربوطه جواب نداد به معنی موافقت است و متقاضی می‌تواند کسب‌وکارش را شروع کند و فقط دسته محدودی شروع کسب‌وکارشان منوط به دریافت مجوز باشد.

به گفته وی این لایحه یک مرحله در مجلس تصویب شد در شورای نگهبان به آن ایرادی گرفته شد و به دولت برگشت.

معاون اقتصادی دژپسند یادآور شد: مجلس قول داده است که اگر لایحه بار دیگر به مجلس برود سریع آن را بررسی و تصویب کند و برای تصویب نهایی به شورای نگهبان برود.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوار هستیم تا آخر امسال یا یکی دوماه سال آینده این لایحه در مجلس و شورای نگهبان تصویب شود و بر اساس این قانون تغییراتی را در نظام مجوزدهی کسب‌وکارها ایجاد کنیم.