۰ نفر

طرح «گام» با هدف کمک به نقدینگی واحدهای تولیدی تصویب شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۲۰:۲۵
کد خبر: 415066
طرح «گام» با هدف کمک به نقدینگی واحدهای تولیدی تصویب شد

معاون اقتصادی رئیس جمهور از تصویب طرح «گام» با هدف کمک به نقدینگی واحدهای تولیدی در دولت خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد نهاوندیان عصر امروز در حاشیه افتتاح چندین پروژه به مناسبت ایام الله دهه فجر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تنوع در سرمایه‌گذاری جدید برای تولید داخلی گامی موثر در رونق اقتصادی کشور به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: پروژه‌های شهرستان ساوه بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری  جدید داشته و به اشتغال بیش از ۲۰۰۰ نفر انجامیده است.
معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: علیرغم تمام فشارهای دشمنان در حوزه اقتصاد و گمان آنها مبنی بر توقف تولید و فشار اقتصادی، خوشبختانه تولید صنعتی در کشور رشد یافته و شاهد سرمایه‌گذاری جدید نیز هستیم.
نهاوندیان گفت: هر زمان که ملت ایران تصمیم به ایستادگی بگیرد، میتواند مکر بدخواهان به خودشان برگرداند و با این رویکرد مثبت رو به جلو شاهد شکوفایی بیشتر در سطح کشور خواهیم بود.
وی تصریح کرد: طی تصمیمات گرفته شده در هیئت دولت طرح «گام» با هدف کمک به واحد‌های تولیدی برای تامین نقدینگی مورد نیاز تصویب شد.
معاون اقتصادی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از نظر نیازهای ارزی واحدها علیرغم محدودیت‌های تحریمی، ارز مورد نیاز واردات تامین و رشد کرده است.
نهاوندیان بیان کرد: با فروکش کردن التهابات تورمی در سال ۹۷ ، در هشت ماه اخیر مرتبا روند نزولی در تورم را شاهد بوده‌ایم.
وی عنوان کرد: طرح گام تصویب و به بانک‌های عامل نیز اعلام شده و خوشبختانه روند عملیات ارائه خدمات نیز آغاز شده است.
معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: نرخ اشتغال در این استان براساس گزارشات اولین و پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد و خوشبختانه در حوزه صنعتی و کشاورزی مطلوب و همچنین صادرات جایگاه خوبی دارد.
نهاوندیان خاطرنشان کرد: تنوع در صنایع رویکرد مطلوبی را نشان می‌دهد که باید در دستور کار قرار گیرد. 

پروژه توسعه شرکت بلور شیشه کاوه نیز با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۸۰۰ نفر در پنجمین روز دهه فجر با حضور معاون رئیس‌جمهور، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان در شهر صنعتی کاوه به بهره‌برداری رسید