۰ نفر

سخنگوی وزارت خارجه خبر داد

حضور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ایران

۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۰۲
کد خبر: 414381
حضور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ایران

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران آمده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سیدعباس موسوی در نشست با خبرنگاران گفت: آقای جوزپ بورل در این سفر  با آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ‌، روحانی، رییس‌جمهور و لاریجانی، رییس مجلس دیدار و رایزنی می‌کند.

وی افزود: بررسی آخرین تحولات برجام، روابط ایران و اتحادیه اروپا و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از  محورهای رایزنی  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: اتحادیه اروپا هنوز مکانیس ماشه در مورد برجام  را فعال نکرده است.

وی با بیان اینکه ایران در این زمینه استدلال‌های محکم و قوی به آنها ارائه کرده است، گفت:  اخیراً دکتر ظریف  نامه‌ ۱۴ صفحه‌ای حقوقی و مستدل در مورد این موضوع به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  نوشته و  نقطه نظرات آنها را زیر سوال برده و به چالش کشیده است.

موسوی اعلام کرد : وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس امنیتی مونیخ شرکت می‌کند البته اگر مانند اجلاس داووس کارشکنی در این زمینه صورت نگیرد .

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار کرد : ایران به خاطر  بی عملی کشورهای اروپایی عضو برجام در برابر این توافق بین المللی بعد از خروج آمریکا از آن ، بسیار دلخور است و پیش‌بینی می‌کنیم  گفت‌وگوهای امروز مقامات ایرانی با مسئول سیاست خارجی  اتحادیه اروپا صریح خواهد بود.