۰ نفر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مدیران غرب‌زده باید کنار بروند

۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۵۱
کد خبر: 414150
مدیران غرب‌زده باید کنار بروند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عده‌ای از مدیران از دور خارج شده و با تفکر وارداتی متکی به غرب موانع اصلی تحقق اقتصاد قوی هستند که بایستی به صورت فوری به حضور رانت محور آنها پایان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، غلامرضا مصباحی مقدم ،‌ با بیان اینکه، اقتصاد قوی اقتصادی است که از همه ظرفیتهای خود بتواند بهره برداری کند، تاکید کرد، ایران ظرفیتهای بالقوه بسیاری مثل نیروی انسانی متخصص و نخبه، منابع مالی مردمی انبوه، ظرفیتهای منابع طبیعی منحصر به فرد و همچنین پتانسیلهای قابل توجهی در حوزه انرژی دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  ادامه داد، در حال حاضر ایران رتبه نخست منابع انرژی و معادن دنیا را در اختیار دارد و همچنین به لحاظ جغرافیایی نیز در یک منطقه ژئو پلتیک قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه، اگر از این ظرفیتهای منحصر به فرد به درستی استفاده شود تحقق اقتصاد قوی دور از دسترس نیست،‌ تاکید کرد، در بین این موارد ظرفیتهای مربوط به نیروی انسانی اهمیت قابل توجهی دارد، متاسفانه در کشور از ظرفیتهای مربوط به نیروی انسانی به درستی استفاده نشده است.

مصباحی مقدم گفت: در حال حاضر عده‌ای از مدیرانِ از دور خارج شده همچنان در مصدر امور قرار گرفته اند و به یک مانع جدی برای تحقق اقتصاد قوی تبدیل شده‌اند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه، تجربیات قدیمی و ناکارامد، نوآوری‌های رکود زده و علم و دانش غیر بومی مانع تحقق اقتصاد قوی بوده و از طرف دیگر نیروی انسانی با انگیزه کشور را ناامید می‌کند.

وی افزود، امروز فرار مغزها به عنوان یک پدیده با آثار بسیاری منفی در کشور مطرح شده که دلیل اصلی آن همین موانع موجود در برابر تحقق اقتصاد قوی می‌باشند.

به گفته مصباحی مقدم، موانع انسانی تحقق اقتصاد قوی در همه بخشهای سیستم نفوذ کرده‌اند و اجازه تغییرات را به نیروهای کارآمد نمی‌دهند. به عنوان فوری ترین اقدام بایستی طرح و برنامه‌ای برای کنار زدن این طیف رانت خوار تهیه کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت تاکید کرد، متاسفانه تفکری در کشور حاکم شده است که معتقد است تا پیوند کامل با غرب ایجاد نشود مشکلات داخلی و چالشهای اقتصادی بر طرف نخواهد شد، این تفکر نیز یک مانع جدی در مسیر تحقق اقتصاد قوی است.