۰ نفر

محاسبه تعرفه خدمات پرستاران در گرو اصلاح نظام پرداخت‌ها

۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱:۵۲
کد خبر: 414045
محاسبه تعرفه خدمات پرستاران در گرو اصلاح نظام پرداخت‌ها

معاون پرستاری وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم اصلاح نظام پرداخت به پرستاران، گفت: با اصلاح این ساختار، تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران نیز به صورت خود به خودی محاسبه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مریم حضرتی در خصوص تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، گفت: این طرح سال ۸۶ مطرح شد تا به موجب آن پرستاران نیز مانند پزشکان به ازای هر خدمتی که انجام می‌دهند، تعرفه مشخصی داشته باشند. البته اختصاص این تعرفه مانند پزشکان به صورت فی‌فور سرویس مورد تایید ما نیست؛ چرا که پرستاری شغلی نیست که بتوان تک تک کارهای انجام شده را برای پرداخت دستمزد محاسبه کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: اما اگر اصلاح نظام پرداخت صورت گیرد، به شکل خود به خودی حقوق پرستاران اصلاح شده و پرستاران به ازای خدمتی که ارئه می‌دهند،‌ حق‌الزحمه خود را دریافت می‌کنند.

حضرتی درخصوص  اظهارات اخیر رئیس سازمان نظام پرستاری  در مورد تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، خاطرنشان کرد: سازمان نظام پرستاری در چند دوره بودجه‌های مختلفی به وزارت بهداشت ابلاغ و درخواست کرده بود میزانی بودجه لازم است که ما این درخواست را به سازمان برنامه و بودجه انتقال دادیم. اما همچنان ما معتقد به اصلاح نظام پرداخت‌ هستیم که خود به خود منجر به محاسبه تعرفه پرستاران نیز خواهد شد.