۰ نفر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اروپایی‌ها فهمیدند فعال کردن مکانیزم ماشه وجاهت بین المللی ندارد

۱۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۰۰
کد خبر: 413634
اروپایی‌ها فهمیدند فعال کردن مکانیزم ماشه وجاهت بین المللی ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که فعال کردن مکانیزم ماشه اقدامی قلدرمابانه و خلاف مقررات بین المللی است گفت: اروپایی‌ها متوجه شدند که این کار جایگاه بین المللی ندارد و ایران دست برتر و برگ برنده را خواهد داشت به همین دلیل این موضوع را به تعویق انداختند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید حسین نقوی حسینی ، در واکنش به تعویق اجرای مکانیزم ماشه توسط اروپایی‌ها گفت: مکانیزم ماشه برای کشوری است که به تعهدات برجامی خود عمل نکرده و برخلاف آن رفتار کرده است پس این مکانیزم شامل جمهوری اسلامی ایران نمی‌شود چون فعالیت‌های ایران در چاچوب برجام، ان پی تی و پروتکل الحاقی است که آن را داوطلبانه اجرا می‌کند.

وی افزود: اگر اروپاییان بخواهند مکانیزم ماشه را فعال کند کاری خلاف حقوق بین الملل و مقررات بین المللی انجام داده‌اند. موضوعی که اروپایی‌ها به آن واقف هستند لذا می‌توان با قاطعیت گفت به کارگیری مکانیزم ماشه اقدامی قلدرمابانه و خلاف مقررات بین المللی است.

نقوی حسینی تاکید کرد: اروپایی‌ها به این دلیل فعال سازی مکانیزم ماشه را به تعویق انداختند که متوجه شدند این کار جایگاه بین المللی ندارد و دست برتر و برگ برنده با ایران است چون اگر موضوع به شورای امنیت برود هم کار آنها به ثمر نمی‌رسد.

وی در پایان گفت: البته به نظرم هدف اروپایی‌ها عقب راندن ایران از اجرای گام پنجم بود که این اتفاق رخ نداد آنها عزم ما را دیدند و فهمیدند فشارها تاثیری بر ایران ندارد.