۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شرایط پرداخت سومین مرحله بسته معیشتی؟/ نتایج اعتراضات 6ماه دیگر اعلام می‌شود

۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبر: 412556
شرایط پرداخت سومین مرحله بسته معیشتی؟/ نتایج اعتراضات 6ماه دیگر اعلام می‌شود

سومین مرحله بسته معیشتی در حالی 10بهمن پرداخت می‌شود که گفته شده تعداد کسانی که بسته معیشتی دریافت می‌کنند افزایش خواهد یافت.

اقتصاد آنلاینصبا نوبری؛ پس از واریز دو مرحله از بسته معیشتی که حاصل مابه‌التفاوت افزایش قیمت بنزین در آذرماه بود دهم بهمن ماه مرحله سوم کمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوار مشمول واریز خواهد شد.

معیشتی بگیران بیشتر می‌‎شوند؟

در حالی که بعد از ثبت درخواست‌های مربوط به مشمولیت دریافت کمک معیشتی، تعداد خانوارها در مرحله دوم از ۱۸میلیون به ۱۸.۱میلیون نفر افزایش یافته بود گفته می‌شود تعداد دریافت‌کنندگان بسته معیشتی در این مرحله هم افزایش می‌یابد و افراد جدیدی که اطلاعات آنها در سایت ثبت شده است و مشمول یارانه حمایت معیشتی باشند از دهم بهمن یارانه به حساب آنها واریز می‌شود.

بسته معیشتی

برای دریافت یارانه معیشتی حساب بانکی بررسی می‌شود؟

در حالی که پیش از این مطرح شده بود که برای بررسی صلاحیت مشمولان دریافت بسته معیشتی به حساب بانکی و تراکنش‌های آن‌ها رجوع می‎شود با وجود تکذیب این موضوع بار دیگر سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک حمایت معیشتی اعلام کرد: بررسی سیستمی اطلاعات بانکی با اجازه خود مردم است و قاعدتا افرادی که اجازه بررسی حساب‌های بانکی خود را نداده‌اند اطلاعات مالی و بانکی آنها نیز بررسی نشده است.

پس از اجازه فرد، مجموع واریزها و برداشت‌های حساب‌های بانکی اعضای خانوار به صورت سیستمی بررسی و تحلیل می‌شود اما دسترسی به اینکه افراد چه شماره حساب‌هایی را در کدام بانک‌ها دارند، وجود ندارد، بنابراین موضوع سرکشی به حساب‌ها کاملا منتفی است.

نتایج اعتراضات بسته معیشتی کی اعلام می‌شود؟

ثبت نام متقاضیان دریافت بسته معیشتی که پیش از این کمک معیشتی برای آن‌ها واریز نشده بود از ۱۰دی ماه در سامانه شروع شد و تا ساعت۲۴ سه‌شنبه یکم بهمن‌ماه تمدید شد.

از ۲بهمن ماه بررسی‌ها درخواست‌های ثبت شده در سایت اشاره شده آغاز شده و در صورتی که سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نبودند اما متقاضی دریافت بسته حمایتی هستند، مشمول یارانه شوند ۱۰ بهمن یارانه خود را دریافت خواهند کرد.

همچنین افرادی که پس از یکم بهمن در سامانه ثبت درخواست می‌کنند  از ۱۰ اسفند یارانه آنها پرداخت خواهد شد.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی با بیان اینکه افرادی که در ماه گذشته اعتراض خود را در سامانه معیشتی ثبت کردند در صورت لزوم درخواست بازبینی مجدد اقدام کنند و نتیجه آن شش ماه آتی بررسی می‌شود.

بسته معیشتی

شرایط جدید پرداخت بسته معیشتی چیست؟

هیات وزیران شرایط جدید پرداخت حمایت معیشتی را مشخص کرد که بر این اساس خانوارهای دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به‌ طور همزمان مشمول حمایت نمی‌شوند.

مطابق این آیین‌نامه، بسته حمایت معیشتی به خانوارهای یک نفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه به ترتیب ۴ و ۴۸میلیون تومان، دونفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه ۵ و ۶۰میلیون تومان، سه نفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه 6 و 72میلیون تومان، چهارنفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه7 و 84میلیون تومان و پنج نفر و بیشتر با حداقل درآمد ماهانه و سالانه 8 و 96میلیون تومان تعلق نمی‌گیرد.

هم‌چنین، خانوارهایی که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور «همزمان» یا دارای دو واحد ملکی هستند، خانوارهای دارای ملک به ارزش ۱۲میلیارد ریال در تهران و کلان‌شهرها و ۹میلیارد ریال در سایر شهرستان ها، دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودروی عمومی با ارزش بیش از چهار میلیارد ریال، خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیرزیارتی، کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه‌پرداز و گیرندگان تسهیلات بانکی جمعاً به مبلغ بیش از سه میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند، مشمول بسته معیشتی نمی شوند.