۰ نفر

بخشودگی جدید برای جرائم مالیاتی

۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۴۹
کد خبر: 411968
بخشودگی جدید برای جرائم مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی جنوب استان تهران گفت: با توجه به در پیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف مشارکت ادارات امور مالیاتی در جشن مردم، جرائم قابل بخشش مالیاتی مؤدیان در دهه مبارک فجر بخشیده می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سهراب امدادی فرد روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان ورامین با اشاره به اینکه در شرایط عادی بخشش مالیات وجود ندارد اظهار داشت: این فرصت مناسبی برای برخورداری افراد از بخشش است که با مراجعه به ادارات امور مالیاتی می‌توانند از آن برخوردار شوند.

این مسئول با تاکید بر لزوم توجه به بخش‌های تولیدی و جلب رضایت مردم در ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی خاطرنشان کرد: اداره کل امور مالیاتی جنوب تهران، توجه ویژه ای به بخش‌های تولیدی دارد و حاضر نیستیم که به خاطر مالیات، حتی یک کارگر بیکار شود.

وی افزود: منابع مالیاتی کشور زیاد و موانع دریافت آن نیز به همان میزان زیاد است که برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی که خیانت بزرگ به کشور محسوب می‌شود و رفع موانع لازم است تا تمامی زیرساخت‌ها فراهم شده و از هوشمند سازی در روند دریافت مالیات استفاده گردد.

سهراب امدادی

مالیات‌های اخذ شده در همان مناطق هزینه نمی‌شود

فرماندار ورامین نیز در این دیدار گفت: بیشترین میزان اخذ مالیات، از استان تهران صورت می‌گیرد و این درحالی است که این مبالغ در همان مناطق هزینه نمی‌شود.

حسین کاغذلو افزود: با وجود آن که اقتصادی شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران بر اساس کشاورزی استوار شده ولی، واحدهای صنعتی متعددی نیز در آن مستقر هستند و مالیات بر اساس تکالیف قانونی پرداخت می‌کنند.

وی اظهار داشت: شهرستان ورامین ظرفیت به سزایی در تولید محصولات مختلف کشاورزی دارد به نحوی که ۴۰ درصد گوشت، ۳۰ درصد شیر و تمامی نیازهای سبزی و صیفی استان تهران، در این شهرستان تولید می‌گردد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد از روده صادرات کشور با ارزش میلیون‌ها دلار در ورامین تولید می‌شود که این نشان از پویایی صنعت در این شهرستان است که ممکن است این ظرفیت به دلیل مشکلات مالیاتی با رکود مواجه شود.

کاغذلو یادآور شد: قانون لازم‌الاجرا است ولی می‌توان در موارد خاص با انعطاف با مؤدیان مالیاتی برخورد داشت و آنان را در مسیر تولید و ایجاد اشتغال یاری داد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.