۰ نفر

خرید هزار و ۵۰۰دستگاه اتوبوس از محل ارز حاصل از صادرات نفت

۲۸ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۴۲
کد خبر: 410594
خرید هزار و ۵۰۰دستگاه اتوبوس از محل ارز حاصل از صادرات نفت

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران جزئیات خرید هزار و ۵۰۰دستگاه اتوبوس از محل بودجه‌ی دولت را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمود ترفع، در مورد جزئیات خرید هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، بیان کرد: به شهرداری تهران اجازه داده شده است که از محل ارز حاصل از صادرات نفت، هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به صورت CBU وارد کشور کند.

به گفته ترفع؛ شرکت واحد اتوبوسرانی تهران مذاکراتی را با شرکت‌های نفتی و شرکت‌های اتوبوس سازی داخلی و خارجی برای انجام این موضوع انجام داده است.
وی با بیان اینکه خرید هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به آن راحتی که تصور می‌شود نیست، عنوان کرد: درحال مذاکره با تعدادی از شرکت‌ها هستیم تا بتوانیم این اقدام را برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی شهر تهران به ثمر برسانیم.
سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: از زمان ابلاغ هر دستورالعملی توسط دولت (همانند بند قاف، تبصره ۱۲، اوراق مشارکت اسلامی و …)، تمامی دستورالعمل‌‎‌ها را پیگیری کرده‌ایم، اما هرکدام بنابه دلایلی منجر به خرید اتوبوس برای شرکت‌های واحد اتوبوسرانی سراسر کشور نشده است.

ترفع با اعلام اینکه همجنین شهردار تهران مجدانه پیگیر خرید تعدادی اتوبوس از طریق منابع مالی شهرداری تهران است، تصریح کرد: در کمتر از سه ماه باقی‌مانده تا پایان سال، تعدادی اتوبوس وارد ناوگان پایتخت خواهد شد. همچنین در سال آینده هم تعداد قابل توجهی اتوبوس و مینی بوس به ناوگان افزوده خواهد شد.
وی در مورد مقدار منابع مالی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌ها، گفت: علاوه بر منابع غیر نقد، ردیف بودجه خرید اتوبوس نیز افزایش قابل توجهی داشته است که منتظر تصویب شورای اسلامی شهر هستیم.
ترفع در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌های نفتی روی خرید اتوبوس‌ها تأثیری خواهد داشت یا خیر، بیان کرد: به هیچ عنوان ناامید نیستیم. در حال حاضر با تعدادی از شرکت‌های صادرکننده نفت مذاکره کرده‌ایم. به علت وجود تحریم نمی‌توان مشخص کرد که در چه بازه زمانی هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد کشور خواهد شد. صحبت‌های اولیه با شهردار تهران حاکی از خبرهای خوب برای سال آینده است. شهردار تهران همچنین با توجه به آلودگی هوا، تأکید بر برقی سازی ناوگان دارد و بخشی از اتوبوس‌ها از نوع تمام برقی خواهد بود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام این خبر که تا پایان سال تعدادی از خطوط اتوبوسرانی فرسوده در منطقه ۲ با همکاری شهرداری این منطقه، نوسازی خواهد شد، تصریح کرد: فراخوان این همکاری در روزنامه همشهری چاپ شده است. همچنین درخواست کردیم سایر مناطق ۲۲ گانه شهر تهران هم وارد روند نوسازی خطوط اتوبوسرانی مناطق خود شوند.