۰ نفر

زمان پرداخت وام 100میلیونی ازدواج مشخص شد

۲۸ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۴۴
کد خبر: 410513
زمان پرداخت وام 100میلیونی ازدواج مشخص شد

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تصویب افزایش وام ازدواج به 50 میلیون برای هر یک از زوجین گفت: این وام از ابتدای سال 99 به زوجین پرداخت می‌شود.

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه میان دو وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه مسائل مربوط به اشتغال، تحصیل، اوقات فراغت و ایجاد زمینه مشارکت‌های اجتماعی، سیاسی جوانان برای این وزارتخانه حائز اهمیت است، گفت: گسترش سازمان‌های مردم‌نهاد جوان و ارتقای تسهیلات ازدواج از جمله فعالیت‌های مستقیم این وزارتخانه است.

وی در خصوص افزایش مبلغ وام ازدواج جوانان، گفت: بر اساس آنچه که در کمیسیون تلفیق مطرح شده و خوشبختانه به مرحله تصویب رسیده است رقم تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج که در سال 98-97 به رقم 30 میلیون تومان افزایش یافته بود باز هم افزایش یافته و این رقم به 50 میلیون تومان رسیده است.

سلطانی‌فر در ادامه گفت: سیستم بانکی کشور فعالیت خوبی در حوزه اعطای این تسهیلات داشته و زمان انتظار برای دریافت تسهیلات ازدواج به کمتر از 1.5 ماه رسیده است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مبلغ 50 میلیون تومان وام ازدواج برای هر یک از زوجین محسوب می‌شود، گفت: یعنی هر زوج صد میلیون تومان تسهیلات ازدواج دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: این تسهیلات از سال 99 با بازپرداخت 4 درصد در مدت 5 سال ارائه خواهد شد.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه اعطای این تسهیلات کمک بسیار خوبی از سوی دولت و نظام بانکی در حوزه ازدواج جوانان محسوب می‌شود، ابراز داشت: برای بهبود شرایط ازدواج با کمک کارشناسان روانشناسی و جامعه‌شناسی دفاتر ازدواج جوانان را راه‌اندازی کردیم تا در بدو شروع زندگی با دریافت مشاوره‌های ازدواج به مهارت‌آموزی زندگی مشترک دست پیدا کنند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: بسیاری از طلاق‌های ثبت شده در کشور در 2 تا 3 سال اول زندگی زناشویی رخ می‌دهد که با کمک مشاوره، کارشناسان و خبرگان این حوزه می‌توانیم در تحکیم بنیان‌های خانواده گام برداریم.