۰ نفر

مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه درباره درآمد حق پخش تبلیغات ورزشی

۲۳ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۲۶
کد خبر: 409403
مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه درباره درآمد حق پخش تبلیغات ورزشی

اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال 99میزان سهم صدا و سیما و وزارت ورزش را از درآمد حاصل از تبلیغات مسابقات ورزشی تعیین کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 گفت: در این جلسه، موضوع درآمدهای تبلیغاتی حاصل از پخش مسابقات ورزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در لایحه دولت ذکر شده بود که درآمدهای حاصل از این بخش به صورت مساوی بین سازمان صداوسیما و وزارت ورزش و جوانان تقسیم شود که طبق مصوبه کمیسیون بنا شد تا سهم صداوسیما از این درآمدها 70درصد و سهم وزارت ورزش و جوانان 30 درصد باشد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: بر این اساس، صداوسیما و وزارت ورزش باید درآمدهای حاصل از این تبلیغات را به حساب خزانه واریز کنند و سپس سهم هر یک به آنها پرداخت شود. 

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین براساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق شرکت‌ها، بانک‌‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (3) این قانون، مکلفند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل چهل درصد (40%) از هزینه امور پژوهشی خود را مندرج در آن پیوست را در مقاطع سه ماهه به میزان بیست و پنج درصد (25%) به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

وی افزود: براین اساس این درآمدها و اعتبارات در راستای حل مسائل و مشکلات خود از طریق توافقنامه با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و جهاد دانشگاهی و در قالب طرح (پروژه‌)‌های کاربردی، عناوین پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، طرح (پروژه‌) های پسا دکتری و طرح (پروژه‌)‌های تحقیقاتی دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی غیر شاغل به مصرف برسانند. مانده اعتبار این حساب جهت استمرار اقدامات مذکور به سال مالی بعد منتقل می‌‌‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: در صورت واریز نشدن وجوه مربوط در مؤعد مقرر توسط هر یک از شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، به خزانه‌داری کل کشور اجازه داده می‌شود رأساً مبلغ مربوط را از حساب آنها نزد خزانه برداشت کرده و آن را به حساب خاص موضوع این بند واریز کند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد:‌ این مبالغ برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و جهاد دانشگاهی مازاد بر درآمد اختصاصی پیش‌بینی شده آنها در این قانون محسوب و عیناً پس از تبادل توافقنامه توسط آنها با سازمان برنامه و بودجه کشور و خزانه‌داری کل کشور، توسط خزانه‌داری کل کشور به مؤسسات آموزش عالی یا پژوهشی و یا جهاد دانشگاهی طرف قرارداد برگشت داده می‌شود، به طوری که تا پایان سال مالی کل مبلغ توافقنامه‌ها تسویه شود.

وی افزود: اعتبارات موضوع این بند در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و فناوری و جهاد دانشگاهی به صورت امانی هزینه می‌شود. 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 در پایان گفت: براساس مصوبه کمیسیون دانشگاه‌های آزاد و غیر انتفاعی نیز مشمول دریافت این ردیف اعتباری می‌شوند.