۰ نفر

با تداوم افزایش مالیات، تورم به بیش از ۵۰درصد می‌رسد

۲۳ دی ۱۳۹۸، ۱:۰۵
کد خبر: 409132
با تداوم افزایش مالیات، تورم به بیش از ۵۰درصد می‌رسد

رئیس کمیسیون توسعه و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با اعمال مالیات بر سپرده‌ها و از طرفی مالیات مازاد از تولیدکنندگان، قطعا شاهد تورم بالای ۵۰درصد خواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا اخوان فرید در همایش چشم انداز اقتصاد ایران در سال۱۳۹۹ که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در شرایطی که با تحریم های بی سابقه در طول تاریخ دست و پنجه نرم می کنیم و شاهد فشار این تحریم ها بر اقشار آسیب پذیر جامعه هستیم، وظیفه اتاق بازرگانی به عنوان نهاد مردمی و پارلمان بخش خصوصی، توزیع و تولید مایحتاج فعالان اقتصادی است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی نگران سرنوشت اعضای خود است، افزود: در سال ۱۳۹۸ تورم به بالای ۴۰درصد رسید که این میزان در سال آینده کمتر از ۳۰ درصد نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون توسعه و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر کاهش درآمد نفتی و وابستگی اقتصاد به این درآمد، گفت: به سبب پایین آمدن درآمدهای نفتی سال سختی در پیش رو خواهیم داشت.

اخوان فرید با بیان سه عامل مهم در بروز مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، تصریح کرد: نبود ثبات قوانین و دیوان سالاری دولتی، عدم تثبیت نرخ کالاها و مشکلات نقدینگی از عوامل مهم ایجاد مشکل فعالان اقتصادی است.

وی با اعلام روند روبه رشد افزایش شاخص سهام در بورس، خاطرنشان کرد: در حدود دو سال گذشته تاکنون، شاهد بیشترین رشد افزایش شاخص سهام در بخش بورس هستیم و از سال ۱۳۹۵ تا به امروز این شاخص از ۸۰ هزار به ۳۷۷هزار رسیده است.

رئیس کمیسیون توسعه و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: اکثر کارشناسان اقتصادی معتقدند سرمایه های سرگردان در بازار از بخش طلا، سکه و مسکن به سمت بورس سرازیر شده است.

اخوان فرید با اشاره به انتقاد بیشتر کارشناسان اقتصادی به افزایش مالیات در بودجه سال آینده، گفت: به نظر شما با کاهش درآمد ارزی و بروز مشکلات فروش و نقدینگی، می توان مالیات بیشتر پرداخت کرد، در حالیکه میزان تورم بیش از سود کارخانجات است.