۰ نفر

دومین مرحله کمک معیشتی امشب واریز می‌شود

۱۰ دی ۱۳۹۸، ۶:۵۰
کد خبر: 405973
دومین مرحله کمک معیشتی امشب واریز می‌شود

پس از واریز نخستین یارانه معیشتی به‌حساب 17.7 میلیون خانوار از اواخر آبان ماه، امشب دومین مرحله آن به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود با این تفاوت که بیش از 419 هزار خانوار جدید جامانده به لیست مشمولان اضافه شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور پس از اصلاح قیمت و سهمیه‌بندی بنزین، منابع حاصل از اجرای این طرح در قالب کمک معیشتی به‌صورت منظم و ماهیانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

کمک‌های معیشتی به تناسب بعد افراد خانوار پرداخت‌ خواهد شد؛ به‌گونه‌ای که برای خانوارهای تک ‌نفره ۵۵ هزارتومان، دونفره ۱۰۳هزار تومان، سه نفره ۱۳۸هزارتومان، چهار نفره۱۷۲هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵هزار تومان واریز انجام می‌شود.

طبق این گزارش، در این مرحله ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار دیگر که درخواست بررسی مجدد آنها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأیید شده‌اند حمایت معیشتی مرحله اول و دوم را همزمان امشب دریافت خواهند کرد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنان در حال ارزیابی سایر درخواست‌ها بوده و امکان تأیید تعداد بیشتری از این خانوارها در ماه‌های آتی وجود دارد. بنابراین در هر مرحله که خانوارها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تأیید قرار بگیرند حمایت معیشتی از مرحله نخست برای آنها محاسبه و واریز خواهد شد.

برپایه گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ حمایت معیشتی مرحله دوم که واریزخواهد شد بیش از 2 هزار و 532 میلیارد تومان است. همچنین یارانه نقدی۴۵هزار و۵۰۰تومانی هم مطابق ماه قبل بیستم دی ماه واریز خواهد شد.

فرآیند ثبت‌نام بسته معیشتی یارانه نگیر‌ها

افرادی که بواسطه دریافت نکردن یارانه نقدی، یارانه معیشتی به آنها تعلق نگرفته از امروز می‌توانند برای دریافت این یارانه ثبت‌نام کنند. این افراد از امروز می‌توانند با مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir برای دریافت این یارانه ثبت‌نام کنند. فرآیند ثبت‌نام آن دسته از افراد جامانده‌ای که یارانه نقدی دریافت می‌کردند، اما یارانه معیشتی دریافت نکردند نیز بزودی آغاز می‌شود.