۰ نفر

معوقات پرستاران تا پایان سال پرداخت می‌شود

۸ دی ۱۳۹۸، ۲۳:۲۳
کد خبر: 405649
معوقات پرستاران تا پایان سال پرداخت می‌شود

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بخشی از معوقات کارانه پرستاران، با پرداخت بدهی‌های سازمان‌های بیمه به وزارتخانه، تا پایان سال پرداخت می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مریم رسولی شامگاه یکشنبه در جشن روز پرستار به میزبانی سالن همایش‌های دانشگاه دامغان در استان سمنان، افزود: پرداخت نشدن بدهی های سازمان‌های بیمه به وزارت بهداشت و درمان از جمله علت‌های اصلی کسری بودجه در پرداخت کارانه و معوقات طرح قاصدک پرستاران است. 
وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون چهارهزار و ۵۰۰ پرستار در کشور جذب شد و تا پایان سال، پنج هزار پرستار دیگر نیز جذب و مشکل کمبود پرستار تا حد زیادی در کشور رفع می‌شود. 
رسولی بیان کرد: بسته‌های استاندارد خدمات در منزل برای درمان بیماری‌های مزمن در وزارت بهداشت و درمان تدوین شده است که در آینده نزدیک تعرفه گذاری و ابلاغ می‌شود.
وی همچنین از برگزاری آزمون پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران خبر داد و گفت: بهمن ماه امسال، اولین آزمون پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران برگزار می‌شود که گام مثبت در این حوزه است.
رسولی تصریح کرد: تغییر نظام پرداخت به پرستاران از دیگر برنامه های وزارت بهداشت است که کارگروه آن نیز آغاز به کار کرده است.
وی اضافه کرد: در راستای حمایت از پرستاران و جلوگیری از اتلاف وقت این قشر، طرح گزارش نویسی الکترونیکی آغاز شده است که می‌تواند جایگزین خوبی برای گزارش نویسی های طولانی باشد.
مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: مراکز مراقبت‌های سرطان و بیمارانی که در مراحل نهایی زندگی خود هستند به صورت آزمایشی در تعدادی از مراکز درمانی کشور ایجاد شد که امیدواریم در آینده نزدیک، این مراکز افزایش یابد.
مدیرکل دفتر ارتقای سلامت وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری یک روزه به استان سمنان علاوه بر افتتاح بخش ویژه(VIP) مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان و بازدید از برخی مراکز بهداشتی درمانی استان، در جشن روز پرستار دامغان نیز شرکت کرد.
شهرستان دامغان دارای ۳۰۰ پرستار در حوزه پرستاری، بهیاری، فوریت های پزشکی، اتاق عمل و هوشبری است.