۰ نفر

معاون وزیر ارشاد:

سهم فرهنگ در بودجه ۹۹بیش از هفت هزار میلیارد تومان است

۸ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۳۶
کد خبر: 405632
سهم فرهنگ در بودجه ۹۹بیش از هفت هزار میلیارد تومان است

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سهم حوزه فرهنگ در بودجه سال ۹۹، هفت هزار و ۲۰۰میلیارد تومان در نظر گرفته شد که حدود ۳۳صدم درصد بودجه عمومی دولت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی اصغر کاراندیش روز یکشنبه در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان ملایر اظهار داشت: این رقم بودجه در سال ۹۸ حدود ۹ هزار میلیارد تومان بود که امسال میزان بودجه حوزه فرهنگی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این بودجه حدود ۱۵ درصد است بیان کرد: سال‌ها است که بودجه فرهنگی کم است و این رقم حدود ۲ درصد بودجه عمومی دولت است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در این راستا تلاش شد تا در چهار ساله اول دولت رقم بودجه حوزه فرهنگی به چهار برابر افزایش یابد و سهم استان‌ها نیز به ۶ برابر افزایش یافت.

کاراندیش گفت: با وجود افزایش بودجه و توزیع ۶ برابری به استان‌ها، اما باز هم شاهد مسائل و مشکلات در حوزه فرهنگی و هنری به ویژه در سطح شهرستان‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه نیازها متناسب با اعتبارات نیست افزود: علت آن این است که در هزینه کرد اعتبارات سیاست شفافی وجود ندارد و ۸۰ درصد اعتبارات در تهران و تنها ۲۰ درصد در حوزه شهرستان‌ها هزینه می‌شود که جوابگو نیست.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توزیع یارانه بین هفت هزار و ۷۷۴ نشریه و مطبوعات چاپی در سطح کشور اظهار داشت: توزیع اعتبارات با شرایطی که در کشور وجود دارد، این کمک‌ها مقطعی است و باز هم شاهد مشکلات هستیم.

کاراندیش به فعالیت سه هزار و ۴۱۳ پایگاه خبری، ۴۲ خبرگزاری و ۲ هزار و ۳۰۰ موسسه قرآنی در کشور اشاره و بیان کرد: اعتبارات باید به نحو مناسبی توزیع شود.

وی با اشاره به نیازها و مطالبات هنرمندان در سراسر کشور و تلاش برای رفع این خواسته‌ها، قول مساعد داد بخشی از مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان حل شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قول می‌دهیم حداقل‌هایی را برای اصحاب فرهنگ و هنر ملایر فراهم کنیم و رقمی به انجمن‌های فرهنگی و هنری این شهرستان اختصاص خواهیم داد.

کاراندیش بیان کرد: همچنین برای حل مشکلات مطبوعات، انجمن‌های ادبی، موسسه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و دیگر حوزه‌های فرهنگی و هنری اعتباری تخصیص می‌دهیم.

هشتاد و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر روز یکشنبه برگزار شد.