۰ نفر

خبر خوش نوبخت برای سیل‌زدگان

۷ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۵۲
کد خبر: 405310
خبر خوش نوبخت برای سیل‌زدگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه سیلاب بهاری امسال خسارات متعددی در پی داشت تأکید کرد: بخشی از این خسارات به‌صورت بلاعوض و بخشی نیز به‌صورت پرداخت وام به آسیب‌دیدگان جبران شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  2 هزار و 250 واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل بهار امسال با حضور محمدباقر نوبخت؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه طی مراسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این مراسم علاوه بر معاون رئیس جمهور، استاندار خراسان رضوی و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز حضور داشتند.

علاوه بر این در مراسم، 223هزارمین جلد سند مسکن روستایی در این استان توسط نوبخت به مالک آن اهدا شد.

نوبخت در حاشیه این مراسم اظهار داشت: اقدامات اجرایی دولت برای ساخت مسکن ویژه خانواده‌های کم‌درآمد خراسان رضوی آغاز شده و امیدواریم ظرف یک سال آتی به اتمام و بهره‌برداری برسد.

معاون رئیس جمهور گفت: این طرح را قبلاً در برخی استان‌های دیگر مانند خراسان جنوبی نیز به محک آزمون قرار داده‌ایم و در این قالب، 10 هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری رسید.

نوبخت با اشاره به اینکه سیلاب بهاری امسال خسارات متعددی در پی داشت تأکید کرد: 380 هزار میلیارد ریال برآورد خسارات سیلاب امسال بوده که بخشی از این خسارات به‌صورت بلاعوض و بخشی نیز به‌صورت پرداخت وام به آسیب‌دیدگان جبران شده است.

وی با ابراز اینکه دولت علاوه بر جبران این خسارات، تاکنون 395 هزار میلیارد ریال برای حوزه‌های زیرساختی کشور مانند ساخت بزرگراه‌ها و خطوط راه‌آهن نیز هزینه کرده است، تصریح کرد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به ساخت خط‌آهن میان میانه و بستان‌آباد اشاره کرد.