۰ نفر

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

بودجه عمرانی در سال آینده ۱۴درصد افزایش دارد

۶ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷
کد خبر: 405064
بودجه عمرانی در سال آینده ۱۴درصد افزایش دارد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای به اتمام رساندن پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام در کشور به بیش از ۸۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز است که دولت به تنهایی قادر به تامین آن نیست و باید از بخش خصوصی استفاده شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید احسن علوی  درباره بودجه عمرانی سال ۱۳۹۹ کشور بیان کرد: بودجه عمرانی در سال آینده حدود ۱۴ درصد افزایش دارد و اگر این اعتبار تخصیص یابد تاثیر مثبتی به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: بودجه سال جاری در حوزه عمرانی ۶۳ هزار میلیارد تومان بود و بودجه سال آینده در این بخش به ۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. آنچه که مهم است تخصیص اعتبارات است تا منجر به اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی شود.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه بخش عمرانی همواره مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و واقعیت این است که برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در کل کشور به بیش از ۸۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز داریم که عملا دولت نمی‌تواند این میزان را محقق کند.

علوی در ادامه تاکید کرد: باید پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام را با به میدان آوردن بخش خصوصی و اهمیت و حمایت از آنان پیش ببریم. قطعا دولت با این روال نمی‌تواند در پیشبرد تمام پروژه‌ها و طرح‌ها موفق باشند.