۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش:

بودجه نوسازی مدارس جهش محسوسی داشته است

۵ دی ۱۳۹۸، ۰:۳۷
کد خبر: 404782
بودجه نوسازی مدارس جهش محسوسی داشته است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه، یک رسانه گسترده است و چتر آن همه جا گسترش پیدا کرده است گفت: ما حدود 20هزار مدرسه داریم که جمعیت 10تا 15نفری قرار دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی‌میرزایی در نشست مدیران کل نوسازی مدارس کشور و روسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز کشور که در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد گفت: افتخار می‌کنم در جمعی حاضرم که به منظور کاستن از رنج مردم و گسترش دانش و معرفت بدون هیچ چشم‌داشتی تلاش می‌کند.

وی با اشاره به تلاش‌های مرحوم حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و حسین علیمرادی جوان خیر مدرسه‌ساز در منطقه دشتیاری گفت که این جوان الگوی مسئولیت‌پذیری و خدمت بود. البته این ویژگی ثمره کار خیرین است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جامعه تحت تاثیر دشمنی‌ها، روزهای سختی را می‌گذراند اظهار کرد: این سختی‌ها انضباط ذهنی برخی را بر هم زده و در این شرایط آن کسانی که دست در کار خیر دارند، حال جامعه را بهتر می‌کنند. خیرین با مدرسه سازی حال مردم و جامعه را بهتر می‌کنند.

وی با اشاره به نامگذاری میلاد امام حسن مجتبی (ع) به نام خیرین گفت: امیدواریم این روز برای تکریم خیرین موثر واقع شود.

حاجی میرزایی ادامه داد: جامعه ما به روحیه‌ای مانند روحیه خیرین مدرسه‌ساز نیاز دارد. مدرسه، یک رسانه گسترده است و چتر آن همه جا گسترش پیدا کرده است. ما حدود 20 هزار مدرسه داریم که جمعیت 10 تا 15 نفری قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روح انسان ها در مدرسه جان می‌گیرد گفت: مدرسه باعث اعتلای وجودی انسان ها می‌شود و خیرین هستند که این رسانه را می سازند و در برابر همگان قرار می دهند.

وی افزود: مدرسه به تمام حواس ما امتداد می‌بخشد. مدرسه چشم ها و گوش های ما را امتداد می‌بخشد، زمان و مکان را در می نوردد. هیچ اتفاق پایداری برای توسعه جز با مدرسه آغاز نمی شود، پایدارترین تحول در مدرسه شکل می گیرد و هیچ جایی چنین جایگاهی را ندارد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه اگر می خواهیم آینده کشور را مشاهده کنیم باید وضعیت فعلی مدرسه را ببینیم عنوان کرد: هویت و شخصیت افراد در مدرسه شکل می گیرد و در مهم ترین و تاثیرگذارترین دوره وارد عمل می شوند. تجهیز مدارس وظیفه مسئولان نوسازی است، همچنان که به ساخت مدرسه فکر می کنند باید به تجهیز آن هم توجه داشته باشند.

بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست، مهراله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خیرین مرحوم مدرسه‌ساز محمدرضا حافظی، رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز و حسین علیمرادی جوان خیر مدرسه‌ساز در منطقه دشتیاری گفت: در جامعه خیرین مدرسه‌ساز ترکیبی از افراد جوان و پیر را برای توسعه فضاهای آموزشی کشور به کار گرفتیم.

وی با اشاره به وضعیت بودجه ای نوسازی مدارس طی سال های ۹۶ تا ۹۹ گفت: در بودجه سال 96، اعتبار سازمان نوسازی مدارس 540 میلیارد تومان و در سال 97 به 1800 میلیارد تومان بود که این رقم در بودجه سال 98 به 2800 میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین در سال 99  نیز بیش از 5600 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نشان از جهش محسوس طی دو سال اخیر دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه مهم ترین ویژگی لایحه بودجه ۹۹ در بخش اعتبارات مربوط به اعتبارات خیرین است که در پروژه های مشارکتی حدود 2700 میلیارد تومان اعتبار دیده شده است گفت: یعنی اگر معادل 50 درصد اعتبار پروژه از طریق خیرین تامین شود؛ مابقی توسط دولت تامین می‌شود.

وی درباره نگهداری و تعمیرات مدارس نیز گفت: دستورالعمل مدیریت نگهداری و تعمیرات فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی خبر داد که با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه آموزش و پرورش فردا رونمایی خواهد شد.