۰ نفر

جزئیاتی از گام پنجم کاهش تعهدات برجامی ایران

۳ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبر: 404361
 جزئیاتی از گام پنجم کاهش تعهدات برجامی ایران

​​​​​​​رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: کاهش و حتی به صفر رساندن تعهدات از حقوق مسلم ایران در مسئله برجام است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدابراهیم رضایی با اشاره به گام پنجم ایران اسلامی در حوزه هسته‌ای اظهار داشت: منطبق با بند ۳۷ برجام گام‌های بعدی برداشته می‌شود ولی مفادآن فعلا مشخص نیست قطعا درگام‌های بعدی شروع کاهش تعهدات کشور ما خواهد بود.

وی افزود: میزان تعهدات دوطرف در برجام محور قرار می‌گیرد به این صورت که وقتی تعهدات دو طرف متناسب و متوازن نباشد یکی از طرفین می‌تواند عملکرد و تعهدات خود را کاهش دهد تا متوازن و متناسب شوند.

رضایی عنوان کرد: ایران اسلامی طبق این مفاد باتوجه به اینکه کشورهای اروپایی و غربی به تعهدات خود در برجام عمل نکرده‌اند، می‌تواند تعهدات خود را کاهش و حتی درگام‌های بعدی به صفر برساند.

نماینده مردم خمین در مجلس تصریح کرد: پیش بینی ما این است که اروپا اقدام خاص و موثری در راستای حفظ برجام انجام ندهد که همین موضوع گام پنجم کاهش تعهدات برجامی را به همراه دارد.

رضایی بیان کرد: ما باید برظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم چراکه متاسفانه ظرفیت‌های داخلی نادیده گرفته شده و یا اینکه باور نداریم جمهوری اسلامی با تکیه برظرفیت‌های داخلی در برابر اقدامات امریکا ایستادگی کند چراکه دولتمردان امریکا زبان زور را می شناسند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس ادامه داد: چراکه هرچه ایران برروی مواضع خود ایستادگی کند، به همان میزان آمریکایی‌ها کوتاه می‌آیند که نشان می‌دهد دولت آمریکا تنها زبان زور را می‌فهمد و این مهم گامی برای مقابله با تحریم‌های دشمن است.