۰ نفر

آمریکا با جان بیماران خاص بازی می‌کند

۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۹
کد خبر: 403113
آمریکا با جان بیماران خاص بازی می‌کند

رئیس سابق انجمن هموفیلی ایران گفت: پالایشگاه خون کشور که به تازگی توسط یک شرکت خصوصی خریداری شده نیازمند تجهیزات پالایش خون است اما آمریکایی‌ها به بهانه اینکه ممکن است این دستگاه‌ها در صنایع دیگر استفاده شوند اجازه تامین این دستگاه‌ها را برای پالایش خون بیماران نمی‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، احمد قویدل رئیس سابق انجمن هموفیلی ایران درباره تاثیرگذاری تحریم‌ها بر سلامت بیماران هموفیلی توضیح داد: اساسا آنچه از سوی کشور آمریکا رخ داده به نوعی جنایت جنگی است. به طوری که آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند که دارو و تجهیزات پزشکی تحریم نیست اما آنچه در عمل مشاهده می‌کنیم تحریم شدید دارو و تجهیزات پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها اطلاعیه‌ای را روی سایت وزارت خارجه قرار داده‌اند اظهار داشت: سیاست‌مداران آمریکایی با این اقدام به دنبال این هستند که اقدامات غیرانسانی خود دلیل و توجیه بیاورند و پاسخگوی افکار عمومی نباشند.

رئیس سابق انجمن هموفیلی ایران ادامه داد: بطور مثال پالایشگاه خون کشور که به تازگی توسط یک شرکت خصوصی خریداری شده نیازمند تجهیزات پالایش خون است اما آمریکایی‌ها به بهانه اینکه ممکن است این دستگاه‌ها در صنایع دیگر استفاده شوند اجازه تامین این دستگاه‌ها را برای پالایش خون بیماران نمی‌دهند.

قویدل تصریح کرد: ما اعلام می‌کنیم که سازمان ملل به وضعیت بیماران ایرانی توجهی ندارد و همین موضوع باعث تضعیف شدن جایگاه این نهاد بین‌المللی خواهد شد.

وی افزود: بر اساس مقررات فعلی کشورهای اروپایی باید در مقابل این اقدامات غیرانسانی آمریکا ایستادگی کنند اما متاسفانه مشاهده می‌کنیم آنها نیز تنها با ابراز تاسف، ژست انسان دوستانه گرفته‌اند و برای ما کاملا مشخص است که هدف تحریم‌ها دولت ایران نیست بلکه هدف از این تحریم‌ها به خطر انداختن جان بیماران ایرانی است.

رئیس سابق انجمن هموفیلی ایران افزود: اروپایی‌ها در حالی واکنش به تحریم دارو و تجهیزات پزشکی نشان نمی‌دهند که خود را حامی حقوق شهروندان و بیماران می‌دانند و حتی در مواقعی شاهد هستیم که در این کشورها نهضت مهربانی با حیوانات راه‌اندازی می‌شود در حالی که اکنون نسبت به جان بیماران واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

قویدل با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا عامل معلولیت هزاران نفر از بیماران خاص است توضیح داد: سازمان‌های مردم نهاد از جمله انجمن هموفیلی ایران، سازمان دولتی نیستند و حتی بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کنند. لذا تحریم کردن بیماران تحت پوشش این سازمان‌ها بازی با جان آنهاست و ما امیدواریم سازمان‌های بین‌المللی صدای این بیماران را بشنوند به طوری که در حال حاضر این بیماران با مشکلات زیادی در زمینه تامین دارو مواجه هستند داروهایی که اگر به موقع به دست آنها نرسد باعث معلولیت آنها خواهد شد.