۰ نفر

وزیر اقتصاد اعلام کرد؛

راه‌های تحقق مالیات پزشکان بررسی خواهد شد/۹۵درصد دستگاه‌ها آماده ورود به محیط الکترونیک

۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۱
کد خبر: 401368
راه‌های تحقق مالیات پزشکان بررسی خواهد شد/۹۵درصد دستگاه‌ها آماده ورود به محیط الکترونیک

وزیر اقتصاد از برنامه وزارت اقتصاد برای راه‌های تحقق پرداخت مالیات پزشکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، فرهاد دژپسند در مراسم دوازدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه راه ریشه کن کردن بنیادین و اساسی فساد، گسترش اقتصاد هوشمند است، گفت: در اقتصاد هوشمند انسان به جایگاه واقعی خود می‌رسد و نظارت و مدیریت را اعمال می‌کند.

وی افزود: با اجرایی شدن محیط الکترونیک هم مدل کسب‌وکار و زندگی تغییر می‌کند و هم وقت دارای ارزش می‌شود.

دژپسند همچنین از برنامه اقتصاد برای صدور همه مجوزها در محیطی الکترونیک خبر داد و افزود: مجوزهای مورد نیاز در آغاز یک فعالیت باید در محیط دولت الکترونیک قرار گیرد تا متقاضیان بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند ضمن این که قرار دادن اطلاعات و مجوزها در محیط دولت الکترونیک از فواید اقتصاد هوشمند است اقتصادی که فقط به دیجیتال خلاصه نمی‌شود.

به گفته وی ۹۵درصد دستگاه‌ها برای ارائه اطلاعات خود در محیط الکترونیک اعلام آمادگی و تفاهم نامه امضا کردند.

دژپسند در خصوص مزایای حرکت به سمت اقتصاد هوشمند برای بهبود وضعیت بانکداری گفت: در بانکداری سنتی وقت و کاغذ زیادی هدر می‌رود، اما اکنون با اجرایی شدن بانکداری الکترونیکی مصرف کاغذ به میزان زیادی کاهش می‌یابد و مراجع افراد به بانک هم به حداقل می‌رسد.

راه‌های تحقق مالیات پزشکان بررسی خواهد شد

فرهاد دژپسند همچنین در جمع خبرنگاران گفت: مالیات که حق وزارت اقتصاد نیست بلکه حق تک تک مردم ایران و بدهی صاحبان درآمد به مردم است.

وی افزود: برنامه داریم در جلسه‌ای با وزارت بهداشت، هیات مدیره نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی راه‌های تحقق مالیات از پزشکان را بررسی کنیم.