۰ نفر

بررسی ابعاد بودجه در ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱:۰۴
کد خبر: 400713
بررسی ابعاد بودجه در ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور

وزیر کشور گفت: ابعاد بودجه از نظر درآمدی، هزینه‌ای، اولویت‌های بودجه و آثار اقتصادی آن در رشد اقتصادی و تورم در ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه چهل و دومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که عصر امروز دوشنبه ۱۸ آذر ماه در وزارت کشور برگزار شد، اظهارداشت: طبق روال، مصوبات جلسات قبل پیگیری شد و گزارشاتی که در اجرای این مصوبات ارائه شد، الحمدلله خوب بود و مصوبات در حال اجرا و یا اجرا شده بودند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه دستور کار اصلی جلسه امروز ستاد به موضوع بودجه اختصاص داشت، گفت: بودجه سند مالی درآمد_هزینه ای کشور در سال پیش رو است و آثار اقتصادی، مالی، اجتماعی و سیاسی‌ای می تواند داشته باشد. لذا از این منظر، ابعاد بودجه از نظر درآمدی، هزینه ای، اولویت های بودجه و آثار اقتصادی آن در رشد اقتصادی و تورم مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور در این زمینه خاطر نشان کرد: مقرر شد سیاست های تنظیمی در نحوه ارائه مباحث بودجه در عرصه رسانه ای کاملا با دقت باشد، تا هم، امتیازات بودجه به طور کامل دیده شود و  رویکردهای امیدآفرین بودجه که متعدد است، مورد توجه قرار گیرد و  هم با نقد کارشناسانه و منصفانه درست بتوانیم با کمک کارشناسان محافل تخصصی، در روند تنظیم بودجه در مجلس، فضای کارشناسی دقیقی را در رسانه ها داشته باشیم.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور همچنین با بیان اینکه در این جلسه ستاد، در خصوص بحث مالیات به صورت مستقل بحث شد، تصریح کرد: اثر مالیات در حوزه های اقتصادی، مالی و به ویژه تولید، مورد بحث و بررسی تفصیلی قرار گرفت.

وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه بانک مرکزی نیز درخصوص قیمت ارز و نوسانات روزهای اخیر، در جلسه امروز ستاد، گزارشی ارائه کرد، خاطرنشان کرد: همه این گزارشها و بحث هایی که با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی دنبال می شود، کمک می کند تا بتوانیم مباحث را در عرصه افکار عمومی با منطقی درست و کارشناسی ارائه کنیم و همچنین اطلاع رسانی های مناسبی به مردم صورت گیرد تا انتخابهای اقتصادی روزانه خود را به درستی انجام دهند.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد: با همکاری، همراهی و همدلی همه رسانه ها، که در این مدتی که این ستاد تشکیل شده واقعا همینطور موثر بوده، این مسیر را به نفع اقتصاد کشور و مردم پی بگیریم.

وزیر کشور اظهار کرد: یکی از دغدغه های این روزها، وضعیت کشت پاییزه و آثار آن در تولید محصولات و در نهایت قیمت کالا و به تبع وضعیت مردم است.

وی افزود: در این زمینه، گزارشی از سوی وزارت جهاد کشاورزی ارائه شد که بحمدا...  از ۸ میلیون هکتار اراضی مستعد کشت پاییزه، ۶و ۷ دهم کشت شده است و همه نهاده های مورد نظر توزیع شده است و حتی در برخی از اقلام، تا دو برابر افزایش کشت داشتیم که آمار بسیار خوبی است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه نگرانی هایی درخصوص موضوع گوشت قرمز و مرغ مطرح شده بود، افزود: دولت در این عرصه ورود کرده است و خرید می کند، این امر به‌دلیل این است که گوشت در بازار پایین تر از قیمت اعلامی است. همچنین بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه، فراوانی تولید و پرورش گوشت گوسفند و گوساله موجب تقاضای صادرات از سوی تولیدکنندگان شده که نشان دهنده این است در مسیر دام و کشاورزی به خوبی پیش می رویم.